Topruiters steunen "International Helmet Awareness Day

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Topruiters steunen "International Helmet Awareness Day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:28

http://www.horseandhound.co.uk/ / www.bokt.nl / Jans

Charlotte Dujardin, Piggy French en Paul Tapner zijn enkele van de bekende namen die de derde "International Helmet Awareness Day" steunen, welke komende zaterdag 22 juni plaatst heeft.

Actiegroep Riders4Helmets slaat de handen in één met grote capproducenten om het belang van het dragen van een goed passende, volgens de laatste veiligheidsnormen goedgekeurde, cap te laten zien.

Op "International Helmet Awareness Day" verkopen 52 Engelse verkooppunten caps tegen een verlaagde prijs. Riders4Helmets zendt daarnaast rechtstreeks diverse leerzame webinars (seminars via internet) uit, bijvoorbeeld over hersenletsel door trauma en hersenschuddingen. Maar ook het waarom van het wel of niet een cap dragen, en het testen van diverse caps. Het is voor ruiters ook mogelijk om vragen te stellen aan een breed scala van experts welke direct beantwoord zullen worden.

Tot de betrokken merken horen: Samshield, Champion, Gatehouse, Uvex, Charles Owen, GPA, Antares-Sellier, Tipperary, Leslie Sutcliffe, One K, Ovation, KEP Italia, Troxel, International Riding Helmets, Dubli en Aegis (Devon-Aire).

De BETA (British Equestrian Trade Association) heeft aangekondigd het initiatief te tonen:
"De doelstellingen van de "International Helm Awareness Day" zijn in lijn met die van BETA," zegy BETA's Claire Williams. "De veiligheid van de ruiter is iets dat de BETA als cruciaal beschouwt én dit ook op deze manier promoot. Het is cruciaal om ruiters te leren over de veiligheid te paard, en een evenement zoals dit speelt daarin een belangrijke rol.

De Riders4helmets actiegroep werd in 2010 opgericht door Lyndsey Wit en Jeri Bryant, nadat de Amerikaanse dressuuramazone Courtney King-Dye na een val zonder cap, in coma is geraakt en daaraan hoofdletsel heeft overgehouden. Het doel van de actiegroep is om meer ruiters bewust te maken van de veiligheid door het dragen van een cap.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:07

Dit onderwerp zou veel vaker bij evenementen onder de aandacht gebracht moeten worden. Jammer dat men niet altijd wil inzien dat rijden met cap toch een stukje meer veiligheid bied. Eeuwige discussie's wel of geen cap daargelaten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:24

_/-\o_ respect voor het initiatief. Iedere ruiter die hierdoor minder hersenletsel oploopt na een val, is er 1 gewonnen.

marjan19

Re: Topruiters steunen "International Helmet Awareness Day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:29

Inderdaad, goed initiatief! Word altijd zo flauw van dat "ik hoef geen cap op want mijn paard is braaf en ik vertrouw hem" gezeur.... Ongeluk zit in een klein hoekje en hoeft niet eens aan het paard te liggen.

Love_elize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:32

Heel Goed !

Love_elize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:57

Het gebeurt zoooo vaak dat iemand zegt ik hoef geen cap op enz.
Maar het gebeurt vaak genoeg dat dat dan net het moment was waar je m
Juist op had moeten zetten.

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:18

Ik houd van mijn cap ;) zonder mijn cap had ik vroeger waarschijnlijk ook hersenbeschadiging opgelopen, gelukkig had ik alleen een hersenschudding! Bedankt cap, je verdient eigenlijk meer respect van iedereen ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:03

Goed initiatief.. Een cap zou standaard moeten zijn voor iedereen.. Zelf in september een ongeluk gehad, nu zeer zware hersenschudding met cap op, zondag cap had ik dit niet meer kunnen typen