Dames en (zeldzame) heren! We zitten weer! Het CHIO is voor ons van start. Naast enkele nieuwsberichten, zullen we jullie zo nu en dan op de hoogte houden van onze avonturen in het Kralingse Bos.
Elk jaar is het weer spannend.... De accreditatie. Maar.... Er is een hoop verbeterd! Ten eerste was er dit keer aangegeven waar de accreditatie was! Sterker nog, je kon het bijna niet missen! Mijn pas werd in een keer uit een bak gevist en ik kon meteen doorlopen. Voor Sansje liep het helaas anders. Haar accreditatie was nog niet doorgekomen en die mocht opnieuw op de foto. Nu kan ze dat hebben hoor, maar stiekem geniet ik er wel van dat ik al een aantal jaar niet ouder lijk te worden. Tenminste, als je naar mijn CHIO kaarten kijkt.
En dan... door naar het toilet... en je raadt het niet... er staan wegwijzerborden op elke hoek van het strodorp! Reuze handig! Ook handig: bij het cashless event kon je dit jaar pinnen... (voor wie hier drie keer over na moet denken, uit eerdere ervaring is gebleken dat dit niet zo vanzelfsprekend is als het klinkt).
Dus... door naar het perscentrum voor wifi-codes en startlijst van de KPMG prijs Internationaal Grand Prix CDI3* (...Dressuur zeg maar...)
En toen bleek dat er toch ruimte is voor verbetering. De keurig opgedirkte studenten hadden geen idee waar de perstribune was, waardoor we weer retour konden naar het Perscentrum. Tenslotte kenmerkt de perstribune zich meestal door stekkerblokken en tafels, maar ook die blijken er niet te zijn. Ook in het perscentrum had men nog niet echt een duidelijk beeld waar we heen moesten of waar we de laptop moesten laden. Dus zitten we nu op iets waarvan we denken dat het perstribune wordt, met de laptop op schoot en de dongle aan, want het WIFI netwerk is foetsie. Het zou er moeten zijn, maar wij hebben het nog niet gevonden.
Op dit moment barst het kinderfeest los. Voor ons altijd reden om te vluchten. Hoewel ik beken dat ik toch een beetje nieuwsgierig ben naar het geheim van de blonde pony. Maar ik laat me graag bijpraten door de bokkers.

Waar het hele land zucht om de hitte of wegduikt voor het onweer, lijkt hier een lokale sneeuwbui te zijn gevallen.... Er ligt zand op de platen. We twijfelen nog of dit tegen het uitglijden is, of juist ervoor! Of dat de traditionele houtsnippers te laat geleverd zijn.

Bewegwijzering in het strodorp