Paard op hol in Pijnacker *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paard op hol in Pijnacker *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 13:42

http://www.telstar-online.n

De berijdster van een paard in Pijnacker kreeg zondagmiddag de schrik van haar leven haar paard ineens op hol sloeg.

Het dier sprong aan de Monnikenweg in een sloot en wist met eigen (paarden)kracht weer op het droge te komen. Vervolgens sloeg de viervoeter op de vlucht en werd aan het Hageveld aangetroffen. Een dierenarts heeft het paard ter plekke moeten hechten aan zijn been. De amazone was behoorlijk overstuur.

celano

Re: Paard op hol in Pijnacker *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:27

Op het bovenste filmpje draaft er een vos heen en weer, op het onderste filmpje zijn ze een donkere aan het behandelen??

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:29

@ celano, ja dat snap ik ook niet...

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:32

Raar....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:32

Is die vos niet los gekomen doordat die donkere op hol sloeg?? Net met verwisselen van hoofdstel/halster o.i.d.?

Weinig info verder, vind de filmpjes ook niet erg duidelijk.. :=

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:34

Misschien dat ze met z'n tweeën reden.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:36

ik denk dat iemand die vos aan t zadelen was, toen diegene het ophol geslagen paard zag langskomen, en zn eigenpaard snel even in de wei gegooit om die andere te gaan halen?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:38

Dit gaat over het paard van een vriendin van me! Die zwarte!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:39

Wat erg om mee te maken zeg..

Ik denk dat de vos er verder niet veel mee te maken heeft. Maar ik dacht eerst van wel omdat dat het eerste filmpje was. En wat schrok ik me rot zeg. Vos leek sprekend op mijn vorige vos die precies dezelfde tik had (met het hoofd) :oo

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:41

Hee ik woon in Pijnacker :P
Daarom ga ik ook nooit met me paard over een weg..

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:45

Ik ben de eigenaresse van het paard.
De telstar online heeft even een eigen verhaal verzonnen.

De schimmel (zwarte) is van mij. Hij stond op het landje terwijl die vos eraan kwam draven. Daar is hij zo van geschrokken dat hij 2x heen en weer ging. Halverwege glijdt hij achter weg en voor verliest hij ook de balans. Ik was toevallig in de bak aan het stappen met mijn andere en dat is er tegen over. Het is recht voor mijn ogen gebeurd. Hij gleed zo de sloot in. Hij is zelf naar de kant gezwommen waar een duiker in ligt. Hij staat nu op de kliniek en het is de vraag hoe dit gaat aflopen. Overigens is hij helemaal niet op de vlucht geslagen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:48

Was die vos onder het zadel op de weg en hebben ze die in het weilandje gezet dan?

Is hij tijdens het uitglijden zo gewond geraakt dan?

Hoop dat het allemaal goed komt! Vervelend zeg!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:49

Ah bedankt voor de opheldering xEva!

Lijkt me verschrikkelijk om zo iets inderdaad voor je eigen ogen te zien gebeuren, je kan op dat moment niks doen voor je paard en het gaat zo snel allemaal!! Sterkte en hopelijk komt je paardje er weer helemaal bovenop! :(:)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:52

xEva schreef:
Ik ben de eigenaresse van het paard.
De telstar online heeft even een eigen verhaal verzonnen.

De schimmel (zwarte) is van mij. Hij stond op het landje terwijl die vos eraan kwam draven. Daar is hij zo van geschrokken dat hij 2x heen en weer ging. Halverwege glijdt hij achter weg en voor verliest hij ook de balans. Ik was toevallig in de bak aan het stappen met mijn andere en dat is er tegen over. Het is recht voor mijn ogen gebeurd. Hij gleed zo de sloot in. Hij is zelf naar de kant gezwommen waar een duiker in ligt. Hij staat nu op de kliniek en het is de vraag hoe dit gaat aflopen. Overigens is hij helemaal niet op de vlucht geslagen..

Ik woon in het dorp naast Pijnacker, jeetje wat naar.. Sterkte! Ik hoop dat het goed gaat komen!

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:54

Ik ben nu nog even bij mijn andere op stal. Dus ik typ vanaf mijn telefoon. Ik zal zo even vertellen over zijn situatie nu maar ik werd getipt door een vriendin over dit topic en wilde alvast wat duidelijkere informatie geven.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:59

Bah,wat vreselijk vervelend.Ben benieuwd naar je duidelijkere uitleg omtrent het vertelde "ik weet nog niet hoe het af gaat lopen"

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:01

Jeetje ben er vanmiddag langsgefietst..

xEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:27

Ik ben thuis dus zal even duidelijke informatie geven. Als ik het over het paard heb gaat het over degene die in de sloot gelegen heeft en als ik het over de pony heb is dat mijn andere.

Om 11:50 heb ik mijn paard in ons ''landje'' gezet. Dit is een stukje langs een doodlopende weg waar onze paarden max een uur per paard op mogen staan. Het dient een beetje als paddock en niet als echt weiland. De ruiterclub en manege zit ongeveer 400 meter bij ons vandaan en daar was oefenspringen vandaag. Er kwamen 2 paarden over de doorgaande weg die richting de manege ging en 1 pony ging in de andere richting. Ik was op dat moment net in de rijbak die tegenover het ''landje'' ligt aan het stappen met mijn pony. Dat meisje met die pony (het was een hengst en nogal ongecontroleerd) kwam aangedraafd richting mijn paard. Hij is daarvan geschrokken en is 2x heen en weer gegaloppeerd. Ongeveer halverwege het landje glijdt hij achter weg en raakt voor ook de balans kwijt en glijdt zo een meter of 2 verder de sloot in. Hij begon meteen te zwemmen en ik heb mijn pony op stal gezet en ben meteen naar hem toe gerend. Toen ik bij hem aan kwam was hij al aan de kant en lag hij met zijn voorbenen. Het meisje van die hengst heeft het hoofdstel van die pony afgedaan en hem in het andere weilandje gegooid. Zij stond bij mijn paard en heeft hem eruit getrokken.

Ik heb hem daarna meteen overgenomen en hij had een hele erge wond op zijn linker achterbeen waar het bloed echt uit spoot. Hij wilde er helemaal niet op staan. Ik had allereerst mijn moeder geprobeerd te bellen maar die nam niet op en daarna mijn opa die meteen 112 heeft gebeld. Toevallig kwamen er 2 voetgangers langs die ik meteen heb aangesproken om 112 te bellen (even voor de duidelijkheid, ik was heel erg in paniek want het leek erop dat het gebroken was). Ze zijn gelijk te hulp geschoten en na 112 gebeld te hebben keken we naar die wond waar het bloed nog steeds uit spoot en ook allemaal bloedpropjes uit kwamen. Met de hengstenketting die ik mee genomen had van binnen hebben we zijn been afgebonden want het was een slagaderlijke bloeding. Na een minuut of 5 kwam de politie en die hebben de weg afgezet. Ik had gelijk na mijn opa de staleigenaresse gebeld dat ze de dierenarts meteen moest bellen dus die was ook al onderweg en ook de brandweer was snel ter plaatse.

Het bloeden begon langzaam wat te stoppen en vrij snel kwam de dierenarts (de vader(ook dierenarts) van onze oorspronkelijke maar die was ook al onderweg maar zodat er zo snel mogelijk iemand was). Het was gelukkig niet gebroken en hij is gelijk gaan hechten. Later kwam onze echte dierenarts en na hem in het verband gedaan te hebben stelde hij voor om rustig naar stal te gaan wat ongeveer zo'n 150 meter lopen is. Na 1 stap zag hij het direct want hij zakte door heel zijn been. Zijn strekpees is beschadigd en waarschijnlijk volledig doorgescheurd. Lopen was dus geen optie. We hebben de trailer voor zijn neus geparkeerd en hem meteen naar de kliniek gebracht. Hij is gelijk gespalkt en in het gips gezet en op stal gezet. Nu is het afwachten of er infecties komen en wat er precies van binnen zit. Het is voor ons heel erg afwachten en duimen op een goede afloop...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:02

Wat een verhaal zeg.......sterkte voor jou en je paard. Hoop dat het goed komt.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:05

Heel veel sterkte, wat erg zeg :(:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:13

Jeetje meid, wat een verhaal. Wil je heel veel sterkte wensen. Ga voor je duimen dat het goed komt.

Sannee10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:20

Jeetje wat een toestand

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:21

Bah heel veel sterkte.
Rot ook om te lezen dat er een compleet verhaal verzonnen word.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:26

jeetje wat erg zeg,en je staat nog machteloos ook.ik hoop dat je paard er bovenop komt,heel erg veel sterkte,ik leef mee.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:36

Jeetje! Sterkte meis!
Kwam daar regelmatig langs... :(:) Y;(