Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
passion13 schreef:Ik begrijp niet waar dat rollkur goed voor is? Wat bereik je nu met rollkur? Het lijkt mij niet prettig rijden en niet alleen voor het
paard maar ook voor de ruiter. Het is toch veel fijner als je je paard oppakt en dan netjes uit zijn eigen aan de teugel loopt
omdat hij deze manier van lopen prettig vind.
Ik vind ook wel dat er erg luchtig over wordt gepraat (iedereen trekt wel eens) Als je goed kunt rijden en je paard
zacht is in de mond hoef je niet te trekken.
.passion13 schreef:Omdat jij toch ook niet graag met je kin op je borst wordt gedrukt. doormiddel van een ijzeren bit in je mond die maar aan je mondhoeken blijft trekken. Daarom vind ik het tenminste niet nodig.
Vladie schreef:Ik vind dit soort foto's altijd heel gevaarlijk omdat het hoofdzakelijk moment opnames zijn. En iedereen doet wel eens niet zo aardig tegen hun paard/ pony of je er nu op zit of naast loopt.
Heleennn schreef:Urielle, geen appels met peren vergelijken... Het is wel net even iets anders voor een mens om iemand op zijn rug te hebben dan voor een paard.
freeride schreef:omg!! gewoon griezelig hoe gemakkelijk dit wordt geaccepteerd door bokkers, als: we trekken allemaal wel eens hard aan de teugels, sorry hoor, maar IK NIET!