Ingrid Klimke staat na de dressuurproef aan kop bij het CCI**** in Luhmühlen met de 13-jarige Trakhener ruin . Voor Tabasco (v. Heraldik) is dat zijn eerste vier sterren wedstrijd.
Ze zet haar successen voort na de zeges in de drie sterren wedstrijden in Marbach en Wiesbaden. Met slechts 34,0 minpunten eindigde ze haar dressuurproef. Het regende voor Tabasco achten en negens voor o.a. het halthouden, schouderbinnenwaarts en vliegende galopwissels. Haar houding en zit werden met 9 beloond. „Tabasco was vandaag zeer met de aandacht erbij, fijn te rijden en ontspannen.“, prijsde Klimke haar sierlijke paardje.
Met 36,7 minpunten volgt de Australische Lucinda Fredericks op plaats twee. Merel Blom staat na de dressuur op de 33ste plaats.
In totaal doen 50 combinaties mee vandaag aan de cross die 6,5 km lang is en over 30 hindernissen gaat. Ingrid en Lucinda Fredericks hebben respect voor de hindernissen die er staan. De moeilijkheidsgraad is duidelijk verhoogd ten opzichte van vorig jaar.
De eerste ruiter start om 12.45 uur. Het is te volgen op de Duitse zender NDR tussen 15.15 uur en 16.45 uur
Ik ben blij dat ik daar nu niet ben. Wat een bui zeg.
Leuk dat Michael Jung er bij is, ookal is het niet te paard. Hij geeft goed uitleg over bepaalde sprongen.
Jammer voor Ingrid
xxPaige
Geplaatst: 15-06-13 17:41
Michael Jung doet wel te paard mee hoor (CIC*** ) Naast Merel Blom vind ik dat Tim Lips ook zeker even genoemd mag worden! Tim Lips stond na de dressuur op een 24ste plaats