Het duo Helen Langehanenberg en Damon Hill(v. Donnerhall) is op het moment super in vorm. In de proef (nationaal klasse S****), waar de combinatie constant naar voren werd gereden, ook in de passages en eerste piaffes, scoorde het duo 80.553 %. Damon Hill was lekker los en durchlässig. Dit kwam vooral tot uiting in de overgang van de passage naar een sterke stap. Deze werd dan ook met 10 punten beoordeeld. Voor de passage mocht ze een negen laten noteren en ook voor de sterke stap in het algemeen. De amazone verklaarde dat ze nog niet alles gevraagd heeft van haar paard vanwege de plotselinge overgang naar hogere temperaturen en het is pas de eerste dag van een driedagen-wedstrijd.
Bondstrainer Monica Theodorescu zei over de proef: "Zo stel ik me eigenlijk dressuurrijden voor".
Op de tweede plaats eindigde Isabell Werth met Don Johnson (78.34 % ). Haar sterke punten waren de appuyementen en de, met veel risico gereden, uitgestrekte galop. Isabell Werth zei over haar proef: "In de piaffe worden we steeds sterker. We zitten op het goede punt: constant en licht in de aanleuning". Op de derde plaats eindigde Anabel Balkenhol met Dablino, die in de vliegende galopwissels, pirouettes en de uitgestrekte draf wist te overtuigen.(76.0%).
Vandaag wordt de Grand Prix Special in Balve verreden.
Dit nieuwsbericht is van zaterdag. Nu net is de kür gereden die Helen en Damon Hill ook gewonnen hebben.
purkie
Geplaatst: 09-06-13 11:14
Helen/Damon Hill... 87.4 % in de Kür zelf vond ik Isabell mét hoedje weer ijzersterk haar Don rijden opvallende en leuke Kürmuziek van Ingrid/Dresden Mann,
Nebraska
Geplaatst: 09-06-13 14:05
Ik viel net ook in de tv uitzending. Wat me opviel was dat Ellen Langenhanberg erg onrustig zit. Dat stoort me erg. En lijkt me voor Damon Hill ook....by the way ...wat een superbok!!!
Heb ook net de kür op tv gezien. Piaffe kwam helaas niet zo uit de verf (tenminste vond ik)... Maar ach, nog steeds een super mooie proef! Waarom hebben ze in hemelsnaam Totilas gekocht? Ze hebben Helen en Damon Hill wel ja! Vind ik zelf een gaver paard. Het lijkt trouwens wel of Isabell Don Johnson niet zo goed uit kan zitten, vond haar proef ook erg onrustig overkomen.
Het nieuwsbericht klopt niet nee. Ik heb gisteren de laatste combinaties van de Special nog gezien waaronder Isabell en Helen. Wat mij opvalt dat het paard van Isabelle ontzettend stug en strak onder het zadel oogt en een rare passagebeweging maakt in het voorbeen en toch zulke hoge punten scoort. Dan zie ik toch 10 keer liever Damon Hill. In de special reed Helen trouwens heel sterk.
Ja Helen en Damon Hill, ben al lange tijd fan van deze combinatie! Vind haar altijd zo fijn rijden, het ziet er zo licht uit allemaal. Heerlijk om naar te kijken