Telepathie lokaliseert paard in ravijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Telepathie lokaliseert paard in ravijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 09:55

www.fok.nl / www.bokt.nl

Een Fjordenpaard uit het Amerikaanse Redmond, Washington, is op het nippertje uit een ravijn gered. Het dier is namelijk door telepathie uit de kloof gehaald.

De vierjarige Gemma was volgens haar eigenares ontsnapt uit de stal en kon niet gevonden worden. Een paardenfluisteraar, die meent telepathisch met dieren te communiceren, werd ingeschakeld.

De beste vrouw wist telepathisch te communiceren met het paard. De viervoeter gaf door dat het zich in een smalle ruimte bevond met struikgewas. Omdat het bazinnetje wist dat het hier om het ravijn moest gaan, rukten reddingswerkers uit om het dier te redden.

Maar liefst zestig manschappen hebben het paard uit de kloof gered. De merrie maakt het goed. "Dit is verbazingwekkend", klinkt het. "Het is echt een wonder dat we haar hebben gevonden en uit het ravijn konden halen."

Foto

troi

Re: Telepathie lokaliseert paard in ravijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:58

Smalle ruimtes met struikgewas vind je ook in mijn achtertuin, toch geen paard gevonden daar. Gek hoor..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:58

dat lijkt me handig: je paard door telepathie uit de kloof kunnen halen, dat kunstje wil ik ook wel leren, kan ik ze telepathisch in de wei zetten en eruit halen :+

Maar goed, fijn dat het beestje heelhuids terecht is

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:00

:roll:

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:06

Wat sprak het paard, Engels of Noors? Telepathie met een tolk erbij wellicht. LOL. _O-

Bijzonder dat dit VP nieuws is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:18

Net of het zo verbazingwekkend is dat iemand raadt dat het paard wel eens in een ravijn kon zitten, als hij vermist is en er ravijnen in de nabije omgeving zijn. :)*

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:50

Het is maar net wat je wil geloven. Maar ik geloof best dat je als eigenaar op zo'n moment alles wil proberen en dat wat de vrouw zei toch voor de eigenaar de doorslag gaf dat het dier in een ravijn stond. Je kunt het natuurlijk op verschillende manieren bekijken. Of je nu in telepathie gelooft of niet het paard is gered en dat is toch het belangrijkste voor zowel de eigenaar als het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:53

Ze hadden zeker al overal gekeken ... behalve in dat ravijn :=

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:53

DaniBanani schreef:
Net of het zo verbazingwekkend is dat iemand raadt dat het paard wel eens in een ravijn kon zitten, als hij vermist is en er ravijnen in de nabije omgeving zijn. :)*

ik zou idd eerst in de ravijnen kijken mochten die er zijn :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:59

Laten we maar blij zijn met het feit dat het beest nog leeft :)
En wat betreft die vrouw, tsja....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:58

Bijzonder zeg! en voor de critici..telepatisch contact uit zich vaak in beelden..en aangezien er meerdere ravijnen zijn zal ze het iets duidelijker gezien hebben dan uit het nieuwbericht naar voren komt. ;-}

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:28

Fijn dat het dier terecht is.
Zeker omdat ik gister in een boek las dat er nog nooit op deze manier een mens is teruggevonden. Nu dus wel een paard :=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:41

In het originele nieuwsbericht staat ook dat ze water en een weg kon horen, was dus wel iets specifieker dan hierboven geschreven wordt.
Tja, je kunt geloven wat je wilt, er zijn zeker neppers maar zeker ook goede. Half Bokt is een aantal jaren geleden naar mijn Paintmerrie Flygirl aan't zoeken geweest (de berichten hierover zijn nog wel terug te vinden op Bokt). Van verschillende mensen kreeg ik tips door over hoe/in wat voor omstandigheden ze zou staan en de politie is zelfs op 2 van deze tips af gegaan. Helaas hadden ze't allemaal mis.
Maar degene die tot nu toe van al mijn paarden nog een reading gedaan heeft had het helemaal goed. Ze zag niet genoeg om de merrie er mee te localiseren maar wat ze zag bleek achteraf wel te kloppen toen de meneer van de dierenbescherming haar uiteindelijk vond.
Als je de foto bij het originele artikel ziet snap je wellicht dat 'op de bonnefooi' ravijnen doorzoeken niet echt haalbaar is, zeker niet als je geen aanwijzingen hebt en het in je eentje moet doen (op 'vermoedens' worden geen hulpverleners ingezet nl.). Dan is het toch fijn als je met behulp van iemand die contact met 't dier kan maken je dier terug vindt.
't Is alleen zo jammer dat juist door al die neppers die interessant willen doen, de meeste mensen het als onzin af doen en sceptisch blijven. Zo lijden de goede zoals gewoonlijk weer onder de kwaden en wordt het nooit echt serieus genomen.

@Boras, ten eerste mag je je afvragen of de info in het boek klopt... wie zegt dat en wie heeft dat ooit onderzocht en hoe?
Daarnaast, áls dat zo zou zijn (wat ik overigens betwijfel maar dat terzijde) dan is dat wel te verklaren. Dieren en zeker paarden, communiceren al op een ander niveau dan de mens. Wij mensen hebben die vaardigheid een beetje laten verwateren en zullen er dus ook geen gebruik van maken.
Je moet hier trouwens geen twee dingen door elkaar halen hé... Het gaat hier niet om een 'helderziende' die éénzijdig bepaalt waar het dier is (zoals dus bij verdwenen mensen/kinderen vaak gebeurt). In dit verhaal gaat het om iemand die communiceert met het dier... en communicatie is iets wat van twee kanten komt...
Ik ben er van overtuigd dat mensen dit ook kunnen en als iemand telepathisch contact zoekt met een ander, dat deze dan ook op die manier gevonden zou kunnen worden. De pest is dat het gros van de mensen niet gelooft dat we dit zelf ook kunnen... en dús proberen we het niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:47

Ik ben benieuwd wanneer deze vrouw dan de 1 miljoen dollar van James Randi in ontvangst komt nemen....

Nog geen een paragnost/telepathist/helderziende heeft in gecontroleerde omstandigheden (dus waarbij toeval of valsspelerij niet mogelijk zijn) kunnen laten zien dat zij werkelijkwaar iets "bovennatuurlijks" kunnen. Daarom twijfel ik ten zeerste of deze vrouw daadwerkelijk een bovennatuurlijke gave heeft, of het gewoon toeval is geweest.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:54

Boras schreef:
Zeker omdat ik gister in een boek las dat er nog nooit op deze manier een mens is teruggevonden. Nu dus wel een paard :=

er is vooruitgang!

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:57

antje_vip schreef:
Boras schreef:

er is vooruitgang!

:')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:58

Fijn dat het paard terug is!

Heeft mevrouw de fluisteraar niet stiekem zelf het paard daarin gestopt? :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:00

Het is gewoon puur toeval, denk ik. Wel heel fijn voor het dier en bazin.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:23

Focussed schreef:
Ik ben benieuwd wanneer deze vrouw dan de 1 miljoen dollar van James Randi in ontvangst komt nemen....

Nog geen een paragnost/telepathist/helderziende heeft in gecontroleerde omstandigheden (dus waarbij toeval of valsspelerij niet mogelijk zijn) kunnen laten zien dat zij werkelijkwaar iets "bovennatuurlijks" kunnen. Daarom twijfel ik ten zeerste of deze vrouw daadwerkelijk een bovennatuurlijke gave heeft, of het gewoon toeval is geweest.

Neeheee,....das anders ;) :+ :D

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:27

Dacht er een paar minuten geleden over om een topic te maken over mensen met telepathie, niet dat ik dat ook echt ging doen. Gelukkig is dat paardje heelhuids terug

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:28

Mijn hemel, in mijn glazen bol zie ik dat het diertje helemaal niet uit Washington komt! Dit moet gaan om het zeldzame woestijn-ravijn-zeepaardje, inmiddels uitgestorven, maar goddank toch nog een exemplaar gevonden.
Bron

Baron von Munchausen et al

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:42

Ik had hier een paar voorbeelden van telepathie met dieren willen neerzetten, maar aangezien bokt alles al veroordeeld zonder er nogmaals over na te denken... En zonder open te staan voor andere dingen dan het in hun ogen 'normale' ga ik maar op m'n handen zitten en typ hier alleen dat het hartstikke goed is dat het paard duidelijke info heeft doorgegeven en door ontvanger goed is geïnterpreteerd. Paard is gevonden, dus iedereen blij.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:48

Rainbow8 het beste voorbeeld haal je toch uit het artikeltje op de voorpagina ;-) telepathiser kun je het niet hebben!
A de Fjord komt uit het tropisch regenwoud
B de planten zijn nu niet echt ravijnplanten
C een brandweerman met zijn zestigen krijg je niet met zijn allen in een ravijn ;-)
D vooral de lieveheersbeestjes- helm is lief

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 06:48

je moet er maar in geloven..... ;(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 07:47

Belachelijk hoe sommige de mensen die wél telepatisch zijn voor schut zetten.
Laat iedereen in hun waarde,je bent niet verplicht er in te geloven,maar doe er dan ook niet minachtend over.
Oordeel voor jezelf,maar veroordeel andere mensen niet.