FEI zet in Sankt Gallen springruiterelite voor het blok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

FEI zet in Sankt Gallen springruiterelite voor het blok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 17:49

www.knhs.nl

De Duitse chef d'equipe Otto Becker en zijn ruiters toonden lef door in Sankt Gallen niet van start te gaan in de derde editie van de eerste divisie wedstrijd van de Furusiyya FEI Nations Cup. Becker en zijn team accepteerden daarmee dat zij dit jaar geen enkel punt meer in deze competitie kunnen pakken, niet start gerechtigd zijn in de finale en ook volgend jaar mogelijk niet aan start mogen verschijnen van deze wedstrijdenreeks.

De FEI wilde bij monde van John Roche van geen enkele regel afwijken, omdat volgens de FEI er geen sprake is van 'force marjeure'. Nederland ging wel van start in de wedstrijd, maar de Nederlandse ruiters lieten London, VDL Bubalu, Sterrehof's Tamino en VDL Groep Verdi op stal. Daarvoor in de plaats zadelde Gerco zijn paard Seoul, Jur kwam aan de start met VDL Emmerton, Marc reed Sterrehof's Opium en Leon Thijssen nam de plaats in van Maikel van der Vleuten. Thijssen startte met Hearttagho.

"Ik had het liefste gewild dat deze wedstrijd niet door was gegaan, maar de FEI zette ons met de daaraan verbonden consequenties enorm onder druk. De Nederlandse ruiters zijn zich ten volle van hun verantwoordelijkheid bewust ten opzichte van hun paarden, maar ook ten opzichte van de Nederlandse springsport, en hebben daarom besloten om toch van start te gaan. Ik vind het persoonlijk jammer dat naast Duitsland, Nederland en België de overige vijf landen onze visie niet deelden en toch wilden rijden. Als we één lijn hadden kunnen trekken had de FEI ons niet uitklaar kunnen spelen, zoals ze nu hebben gedaan", aldus bondscoach Rob Ehrens.

Meer info zie: www.csio.ch

_xManadisx_

Re: FEI zet in Sankt Gallen springruiterelite voor het blok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:01

Dapper van duitsland! Super dat ze zo om hun paarden denken!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:35

Waarom is Duitsland niet van start gegaan ?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:38

Even het voorgaande nieuwsbericht lezen...
Petje af voor de Duitsers, zelfs je " tweede paard" zoals de Nederlanders deden was eigenlijk not done.....als de omstandigheden en de bodem zo slecht was dat ze hun " dure " paarden er niet aan wilde wagen.
Ik begrijp best dat er veel op het spel staat, maar de dieren horen voorop te staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 06:35

Kunnen ze een statement maken, start NL toch gewoon. En ik heb een beetje een nare bijsmaak van het starten met de tweede paarden, is hun welzijn minder belangrijk?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:07

tja, er staat heel veel op het spel natuurlijk, maar als het echt zo slecht was dan waren ook de 2e paarden echt niet van stal gehaald

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:15

Kan er misschien een rechtstreekse link geplaatst worden naar het vorige nieuwsbericht, want het is zeer moeilijk te vinden waar.
Gaat het om het feit dat het een natte, zompige piste is?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:04

Ja dat de bodem van slechte kwaliteit was, lang leve het welzijn van de paarden dat staat toch voorop ... of toch niet blijkbaar? ... :n

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:25

_San87_ schreef:
Kunnen ze een statement maken, start NL toch gewoon. En ik heb een beetje een nare bijsmaak van het starten met de tweede paarden, is hun welzijn minder belangrijk?

nou inderdaad ..en het paard van Thijssen is minder " waard " dan dat van Maikel ..
ik heb foto's gezien van paarden die gewoon 20 cm diep zakken bij de afzet ..vind ik not done en schandalig dat de FEI zo'n druk op de landen heeft gezet ..terwijl ze mierenneuken om een asperientje voor de paarden
bah bah
knap van Duitsland dat ze zich toch zo hebben opgesteld en het welzijn van de paarden voorop hebben gesteld _/-\o_
Belgie en Nederland waren daar eerst ook bij maar de andere 5 landen waren tegen aflasten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:26

Afbeelding