Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowgirl schreef:We kunnen allemaal wel naar een therapeut stappen zowel paard als ruiter maar zolang de persoon op de grond alleen maar gefixeerd is op 'kop in de krul' zul je echt niet verder komen.
willemieke schreef:En daarom vind ik het nou zo leuk om in mijn praktijk zowel de ruiter als het paard te behandelen!!!
Waardoor de hele combinatie Fit Vooruit gaat
![]()
![]()
gipsyboy schreef:aan iedereen is wel wat scheefs aan.
armen benen heupen, niemand is perfect volmaakt, en/of kaarsrecht.
ik vraag me af of (de onbewust scheef zittende mensen) echt zoveel schade aanrichten.
kijk naar de paardjes die gehandicapte kinderen rond rijden. die zitten vaak heeel erg scheef en hobbelen
die paardjes komen niet of zelden bij een therapeut (uitzonderingen daargelaten).
lopen prima hebben t naar de zin oortjes naar voren en gaan.
maar dan komen we wel bij de therapeut en staan er mensen die net van concour komen of dit weekend er nog heen willen. maarja me paard loopt kreupel/stijf oid. ( er word nog net niet geroepen of het met spoed gerepareerd kan worden)
ik denk dat het vooral belangrijk is je paard de juiste beweging te geven. zijn eigen vrije bewegingen!
Het wordt waarschijnlijk veroorzaakt door iets anders, maar de fysio kan op dit moment wel erger voorkomen en dat is ook al prettig.