Oud-Bokt paard voor Koning Willem-Alexander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Oud-Bokt paard voor Koning Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 20:23

http://www.nos.nl

Volgens een eeuwenoude traditie kreeg Koning Willem-Alexander als baron van IJsselstein een paard cadeau. Deze traditie stamt nog uit de tijd dat mensen per paard reisden. Bij het vertrek van de baron moest dan een 'vers' paard klaarstaan voor de terugreis. De Koning schonk het paard aan een goed doel: een woonzorgcentrum.

Klik hier voor een filmpje.

Oplettende Bokkers zullen het paard herkennen. Bontfire was namelijk eerder van Bokker xBontfire.

okdoei

Re: Koning Willem-Alexander krijgt een paard cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:25

Oke, volgensmij is het wel ongeveer het gaafste wat je kan overkomen dat jou paard naar de koning gaat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:25

had t al gezien een hele leuke bonte hij mocht em wel aan mij geven hij heeft trouwens wel een prachtige volle dikke staart
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-05-13 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:26

Ik had het filmpje al wel op het nieuws gezien, maar wat leuk dat hij van een Bokker is geweest! Knap paard hoor :)

IolantheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:27

NathalietjeB schreef:
had t al gezien een hele leuke bonte hij mocht em wel aan mij geven hij heeft trouwens wel een prachtige volle dikke staart

Net wat ik dacht :D
Ik vroeg me af waarom dat dekje er op ligt? Dat valt er toch meteen af?

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:31

super als je paard naar de koning gaat! mooi paard ook :)

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:33

Iolanthe schreef:
Net wat ik dacht :D
Ik vroeg me af waarom dat dekje er op ligt? Dat valt er toch meteen af?

Meende op het filmpje te zien dat het toch met iets bevestigd zat?

Maar het paard gaat dus naar een woonzorgcentrum? Hoe zien ze dit voor zich? Daar gewoon één paard neerzetten? :') :+

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:36

Het idee is geinig, maar het vorige paard (een vos geloof ik) heeft de koninklijke stallen nog nieteens gezien, de dieren worden direct weer weggegeven.

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:38

Nou zo leuk zou ik het niet vinden als mijn paard naar de koning ging en die het dier weer direct doorgaf aan een woon/zorgcentrum.....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:39

t paard is ook direct weer doorgegeven aan iemand(verstond echt niet aan wie of wat)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:39

Waarom niet? Het aan de koning geven is puur ceremonieel maar wel een hele eer, die krijgt echt geen aftandse Shetlander :P
En wat het WZC er ook mee gaat doen, het zal vast netjes geregeld worden - zeker gezien het feit dat het van de koning komt.

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:44

Authentic schreef:
Het idee is geinig, maar het vorige paard (een vos geloof ik) heeft de koninklijke stallen nog nieteens gezien, de dieren worden direct weer weggegeven.

sarov schreef:
Nou zo leuk zou ik het niet vinden als mijn paard naar de koning ging en die het dier weer direct doorgaf aan een woon/zorgcentrum.....

Ik vind het ook wel flauw, krijg je zo' n mooi paard geef je hem gewoon weg :( ( ik zou dat paard wel willen ) en als je toch al weet dat de koning er niks mee doet waarom geef je hem dan ook een paard??? :roll:

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:48

vind het wel een mooi gebaar

_Ashii_

Re: Oud-Bokt paard voor Koning Willem-Alexander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:09

Hoe moet ik dat nu zien dan? Jou paard wordt cadeau gegeven aan de koning of wat? Kan iemand me dit even uitleggen :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:10

Dat paard is dus inderdaad gekocht door de commissie die een paard voor de koning regelt, en die commissie schenkt dat paard weer aan de koning (die het vervolgens weer aan een zorginstelling heeft geschonken).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:11

Zie ik dacht al ik herken de naam en het aprte vlekkenpatroon. Dus toch. Vond wel lief dat Willem Alexander meteen de teugels over de hals deed toen hij haar overnam. Leek het wel een leuk dier te vinden.

Alleen gaat dat beestje nu bij dat tehuis alleen maar weivulling zijn? Zo ja zonde dan van het leuke en frissem dier.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:26

Blue_Eyes schreef:
Dat paard is dus inderdaad gekocht door de commissie die een paard voor de koning regelt, en die commissie schenkt dat paard weer aan de koning (die het vervolgens weer aan een zorginstelling heeft geschonken).

Ah zo gaat dat dus.. Pff zou het niet over me hart krijgen zeg haha

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:47

Wat leuk zeg :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:18

Mijn moeder had ooit een nest Labradors. Werd toen gebeld door iemand van het KH, of ze een pup aan WA wilde GEVEN. Ze heeft vriendelijk bedankt voor de eer.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:23

Oef... ik zou er niet blij mee zijn, als dit de route was van de pony die ik verkocht had.
Leuk hoor, een goed doel.. Maar weet eerlijk gezegd niet of dat voor de pony ook zo'n "goed doel" is (maar hopen dat daar voldoende deskundigheid mbt het houden van paarden/pony's aanwezig is..)>

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:32

Liz' paard :oo Nou, ik schrok me rot! Een hele eer misschien wel, maar persoonlijk had ik het niet leuk gevonden dat ze mijn ex-paard zomaar weggeven aan een zorgcentrum..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:49

Dat zorgcentrum zal hem heus niet houden. best kans dat hij gewoon weer terug gaat naar de commissie en het wzc het geld krijgt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:00

Ik verwacht ook dat paard gewoon de verkoop in gaat, en het bedrag naar het wzc gaat

Het tweede filmpje van Arnhem vond ik leuker; dat muziekje op het begin :+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 06:46

Wat idioot! Maar mooi voor die instelling!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:40

Ik kom zelf uit IJsselstein en wat ik begrepen heb is dat het paard naar het Ewoud gaat, dit is een bejaardentehuis. Daar is een weitje met geitjes etc. en wat ze hier zeggen is dat het paard daar komt. Wat mij best vreemd lijkt want waarom zou je een paard gewoon op een weitje zetten waar mensen de geitjes brood komen geven en er verder niet veel met het paard gedaan wordt?
Mijn baas werd gebeld door SBS6 of het paard een poosje bij ons op de manege kon staan want haar nieuwe 'huis' was nog niet klaar en ze wisten niet waarze haar moesten laten na donderdag. Dit hebben we niet gedaan omdat de dame aan de telefoon niet eens wist of het een paard of pony was, 'ja een paard met 4 benen' was haar antwoord...??
Ik vind het maar een vaag iets eigenlijk..erg onduidelijk allemaal.
We horen het vast binnenkort wel waar ze nou heen gaat en wat ze daar gaat doen.