www.galop.be
Paul Maïs heeft ook voor Diamanthina vh Ruytershof (Diamant de Semilly) een gepaste oplossing gevonden. De gitzwarte merrie staat sinds gisterenavond op stal Van Paesschen. Constant krijgt er zo een kant-en-klaar GP-paard bij, want de merrie is wedstrijdklaar. Met Niels Bruynseels liep ze haar laatste concours in Lummen. Maïs haalde de merrie nadien weg door een gebrek aan resultaten. Sindsdien werd ze op stal Henk Van Den Broek in Nederland in training gehouden.
Paul Maïs: ‘Ik heb lang genoeg gewacht om een beslissing te nemen. Bij Van Paesschen meen ik op het juiste adres te zitten. Met zijn vader Stanny hebben we vroeger ook veel samengewerkt. Stanny reed o.a. met onze hengst Polidiktus vd Helle, die vroegtijdig kwam te overlijden. Dominique Hendrickx had Concorde vd Helle onder het zadel toen die nog bij Van Paesschen in dienst was. Stany is nadien mijn ruiters thuis ook nog een tijdje blijven lesgeven. Constant zelf zit momenteel in goede vorm en wordt uitmuntend begeleid. Als vader er niet bij is, gaat zijn moeder (Beatrice Botte-Van Paesschen) mee.’ De mooiste prestatie van Diamanthina tot nog toe is de vierde plaats in de GP tijdens CSIO Lummen vorig jaar. Diamanthina is de volle zus van de hengst Emerald vh Ruytershof van Harrie Smolders en werd gefokt door Bert Van Den Branden.