Luier voor paarden in Bloemendaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Luier voor paarden in Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 18:50

www.hartvoornederland.nl

Als het aan Liberaal Bloemendaal ligt moeten paarden in Bloemendaal poepzakken gaan dragen. Dat liet de voorzitter van de partij woensdag weten. De zakken dienen overlast van paardenpoep op wegen en fietspaden in de gemeente tegen te gaan.

De voorzitter heeft laten weten dat het onderwerp donderdag in de raadsvergadering wordt voorgelegd. Volgens hem krijgt de gemeente regelmatig klachten van burgers die zich storen aan de poep. “Paardenpoep is niet alleen een vorm van verontreiniging, het levert ook problemen op. Als het gaat regenen kan het wegdek behoorlijk glad worden op plekken waar vijgen liggen” aldus de voorzitter.

Hij heeft het probleem vergeleken met hondenpoep. Hondeneigenaren betalen niet alleen hondenbelasting, ook zijn er ‘inspecteurs die controleren of de poep wordt opgeruimd of niet’. Het invoeren van paardenbelasting is volgens hem niet mogelijk. “Dat moet bij het Rijk vandaan komen” vertelde de voorzitter. Daarom is er naar zijn mening een andere aanpak nodig.

Of de regel echt wordt ingevoerd moet nog blijken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:54

Kan me voorstellen, daar wonen veel kakkers! :j :P

kinel

Re: Luier voor paarden in Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:57

worden die zakken dan gesponsord????

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:58

Gewoon zorgen voor goede ruiterpaden zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:59

hoeveel ongelukken moeten er gebeuren. niet elk paard pikt dat zomaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:01

Pff wat een voor en nadelen kleven er aan..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:02

hahah wat een onzin

Himawari

Bestaat dat een 'paardenluier'? :p. Ik ben benieuwd hoe je die moet aandoen bij je paard.

Anoniem

paardje1983 schreef:

Precies. Als een vriendin van mij dat aan de kont van haar pony zou hangen (Heeft mok gehad, en is daarom voor alles bang wat bij zijn achterbenen in de buurt komt), krijgt het arme beest waarschijnlijk een hartaanval, en ligt zij er naast.

Duidelijk weer een "oplossing" van mensen die geen paardenkenners zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:04

kinel schreef:
worden die zakken dan gesponsord????

Natuurlijk niet, toch niet hun hobby maar het jouwe!

NatasjavE schreef:
Gewoon zorgen voor goede ruiterpaden zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn.

Dat is niet overal mogelijk qua omgeving. Maar ik weet niet hoe het er daar uitziet.

paardje1983 schreef:

Niet hun probleem, dan moet je het je paard maar leren. En anders de weg niet op gaan. Hetzelfde als met "verkeersmak"...

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:08

MirandaFuego schreef:
Kan me voorstellen, daar wonen veel kakkers! :j :P

:=

Ik ben benieuwd naar hoe zo'n luier eruit ziet... :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:13

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:19

Komen er dan btw wel leegmaak plekken? Dat je je zakkie met stront even legen kan? lijkt me vrij klein en een hoop vijgen is vrij groot..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:26

Dat kan een paard wel mee naar huis sjouwen.
Misschien kunnen ze paardenwc's maken, moeten we ze nog wel even op commando leren poepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:40

MirandaFuego schreef:
Dat kan een paard wel mee naar huis sjouwen.
Misschien kunnen ze paardenwc's maken, moeten we ze nog wel even op commando leren poepen.

POEPT! :')

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:58

Weet je wel hoe zwaar zo een hoop kan zijn. Lekker als je wilt draven en galopperen, dat kun je vergeten met het gebonk van zo een zware zak tegen zijn kont aan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:02

liempje schreef:
Weet je wel hoe zwaar zo een hoop kan zijn. Lekker als je wilt draven en galopperen, dat kun je vergeten met het gebonk van zo een zware zak tegen zijn kont aan.

Misschien kun je het onderweg verkopen voor de rozentuintjes!
Maar als je paard het gewend is kan hij er heus wel mee galopperen, das vast niet zo zwaar als dat mens op z'n rug!

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:05

Oh ja gamblerscup....en hoe maak je een paard verkeersmak denk jij? Niet door de weg niet op te gaan!
Paardenpoep valt uit elkaar doordat het planteneters zijn hondenstront zit overal en veegt niet makkelijk weg. Ik vind wel dat je als ruiter de poep naar de goot kunt schuiven met de laars en uiteraard op stoepen of fietspaden heb je niets te zoeken! Het is de mentaliteit van ons als ruiters maar ook dat stuk nadenkendheid,rekening houden met en vooral verdraagzaamheid naar elkaar! Ook van niet ruiters,hondenbezitters etc

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:09

Je kunt een paard ook leren een zadel te dragen dus daar kan het probleem niet liggen.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:10

Ach ze hebben deze maatregel hier in de gemeente ook al willen invoeren een paar jaar terug.. Dit is er nooit door heen gekomen omdat ze er toch achter komen dat het niet gaat werken :roll:

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:16

Ik vraag me altijd af of je dan midden op de weg van je paard af stapt om de drollen weg te schuiven? Lijkt me ook best link i.v.m ander verkeer achter je. Trouwens top dat er ruiters zijn die het wel doen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:17

Koia schreef:
Ik vraag me altijd af of je dan midden op de weg van je paard af stapt om de drollen weg te schuiven? Lijkt me ook best link i.v.m ander verkeer achter je. Trouwens top dat er ruiters zijn die het wel doen.

ik ben wel eens afgestapt, en heb bij het desbetreffende huis waar het voor het raam lag om een schep gevraagd haha.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:20

Hier ligt elke week wel een paardendrol voor de deur! :=
En niet eens van de mijne...
Met mooi weer komt de manege langs met een hele stoet, het maakt het leven wat ingewikkelder want je moet nu een beetje zigzaggen om de drollen heen. :roll:
Ik heb er nooit wakker van gelegen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:28

Mooi baantje voor mensen met een taakstraf: paardenstront opruimen.

Barbie moest ook taakstraf doen en mocht lekker achter een pc'tje de administratie doen van een zorg instelling...pfff dat zijn toch geen taakstraffen meer.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:40

Ik schop het bijna altijd aan de kant en als het echt niet lukt, omdat de situatie er niet naar is, dan kom ik later terug om het op te ruimen.

Hier in de buurt zijn geen ruiterpaden. Ook staat er nergens een bord dat mensen ook rekening met ons moeten houden. Sommige automobilisten scheuren je voorbij alsof je op een fiets zit. Echt niet normaal. Vandaag werd ik op een boerenland weggetje bijna van de weg gereden door een busje met aanhanger. Ik gebaarde naar hem of hij langzamer kon rijden, maar nee hoor..... ipv langzamer gaf hij gas bij..... GRRRRR...

Toch wil ik niet dat mensen last hebben van de poep van mijn paard. Sommige mensen met een scootmobiel of rolstoel/rollator rijden liever niet met hun hulpmiddel door een hoop paardenpoep. Dus ff opzijvegen of opruimen is dat wel zo netjes.
Op de openbare weg rijden hier is geen optie....