Paard in San Rafael gered na val in put

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Paard in San Rafael gered na val in put

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 18:15

abclocal.go.com / http://bokt.nl

In Marin County, Californië, heeft maandagavond een spannende reddingsactie plaatsgevonden. Reddingsmensen hielden een race tegen de klok om het leven van een paard dat in een put was gevallen te redden. Het ongeluk vond plaats in de buurt van China Camp State Park in San Rafael.

Het 9-jarige paard, Buddy genaamd, staat na het voorval rustig in zijn stal. Maar eerder zag het er niet goed voor hem uit. De 500 kilo wegende Morgan moest watertrappelen voor zijn leven. Voor meer dan twee uur zat hij tot zijn nek toe in een put van ongeveer zes meter diep. Bij hem was zijn baasje Linda Boyd om rustig te houden, ze had het paard pas vijf weken eerder gekregen. “Het is erg stressvol om je paard zo te zien, hulpeloos en niet in staat om er zelf uit te komen.” Zei ze.

Ergens voor 16.30 stapte Buddy op het hout wat de bovenkant van de put bedekt en storte neer in het water. Verzorger Greg Alvernaz was net teruggekeerd op de ranch en hoorde een vreemd geluid. “Ik zag dat de bovenkant van de put misvormd was en besloot te gaan kijken. Toen ik er was zag ik Buddy watertrappelen met zijn hoofd uit het water en ben ik terug gerend om het alarmnummer te bellen. Ik wist dat dit iets was wat ik niet alleen kon verhelpen.” zei Alvernaz.

Toen het drama begon zat Buddy maar liefst twee meter onder de rand van de put. De brandweer van San Rafael pompte 1000 liter water in de put om hem naar boven te laten drijven. De Marin Sheriff’s Department en Humane Society staken hun hoofden bij elkaar en een kraan werd ingezet om de redding te voltooien.

Ondanks een trauma en een bijna-doodervaring hield Buddy er slechts een kneuzing boven zijn oog en wat schrammen aan zijn benen aan over. “Ik ben zo opgelucht. Het ziet er naar uit dat hij er bovenop komt dus ik ben erg blij.” Zei Boyd.

Klik hier voor een filmpje van de reddingsactie
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 29-05-13 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geschikt gemaakt voor VN

Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:21

Wat moet dat dier een angsten hebben uitgestaan!

onley

Re: Paard in San Rafael gered na val in put

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:17

gelukkig hebben ze het ook gezien en hem levend eruit kunnen halen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:23

Arm paard!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:26

Germ heb het filmpje niet afgekeken wat een drama! |(
Gelukkig is het dier eruit. _/-\o_

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:34

Zo dat is heftig zeg! Hopelijk kan het paard de schrik een beetje verwerken. Echt zielig ook voor de eigenaren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:38

zoooodan...

gewoon alleen de ogen en neus nog boven water...

Slimme aanpak, alles volpompen emt water!
Hulde aan de helpers daarzo.
hopelijk knapt hij rap weer op.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:56

Wat een schrik voor het dier! Hopelijk komt hij er gauw weer bovenop en zetten ze nu het stuk goed af om de put heen