Trailer met moeder en veulen belandt in de sloot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Trailer met moeder en veulen belandt in de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:06

http://www.bokt.nl / http://www.destentor.nl

Een auto met daarachter een paardentrailer is 28 mei in Terwolde in een droge sloot beland. In de trailer stonden een merrie en een veulen. De merrie liep lichte verwondingen op aan haar neus. De automobilist (89), woonachtig in Dronten, kwam met de schrik vrij. Het veulen mankeert niks. De auto is total loss.

Het ongeval gebeurde rond half elf in de ochtend op de Middendijk. De bestuurder was op een T-splitsing rechtdoor gereden en belandde zodoende in de sloot. De man verklaarde tegenover de poliltie dat hij een dag eerder een lange rit had gemaakt.

Met behulp van een boer heeft de brandwer de trailer uit de sloot getrokken. De paarden zijn na een naburige hengstenhouder gebracht.

Foto

xSUPERMATiC

Re: Trailer met moeder en veulen belandt in de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:09

Ik denk dat ze nu beide een trauma hebben aan trailers, :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:13

Automobilist van 89 die al een lange rit had gemaakt met een trailer vol?
Waarom gaat zo iemand zelf nog zo'n rit maken? Komen alleen maar ongelukken van.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:15

xSUPERMATiC schreef:

Valt wel mee. Wij hebben ook een keer een ongeluk met de trailer gehad. Paard stapte later gewoon weer in de trailer, alsof er niks gebeurt was. Is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ze voelen of jij onzeker bent en daar reageren ze op.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:16

Gelukkig dat het allemaal meevalt met de verwondingen bij mens en dieren. Ze zullen de trailer waarschijnlijk wel eng vinden voortaan. Ben eigenlijk heel benieuwd hoe je zo iets weer opnieuw gaat leren? Hebben daar mensen ervaring mee?

Laat je het paard dan eerst een tijdje uit de buurt van de trailer of begin je daar redelijk snel weer mee?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:17

xSUPERMATiC schreef:

Zie de grap er niet zo van in :?

Gelukkig is het goed afgelopen, maar inderdaad, wellicht was het handiger geweest om een andere chauffeur te vragen voor deze rit met wel heel kostbare lading ...

Ongeacht de leeftijd hoort men niet vermoeid achter het stuur te kruipen, zeker niet met een trailer erachter !

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:17

Oei, dat wordt een medische keuring voor de man. Je kan er niet in kijken. Mss ging ie wel een kort ritje maken naar de nabijgelegen weide. Ik ken iemand die haar paard verloor 2 meter bij haar huis vandaan in de sloot, ook onderweg naar de weide. Trailer bleek niet goed aangekoppeld te zijn. Ze checkte het altijd, alleen deze ene keer niet...

We hebben een heel goede hulp gehad met trailerladen aan mevrouw Vlasblom van 2moons. Een aanrader! Die van ons ging gewoon er niet op omdat ie dacht te groot te zijn voor de ruimte. Inmiddels loopt ie er moeiteloos op. En zo'n paard laad je natuurlijk met geduld. De meesten doen het gewoon braaf weer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:26

Misschien ging die man wel naar de hengstenhouder, de volgende keer maar aan de K I, is toch wel iets veiliger.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:28

Als hij na een dag nog niet uitgerust is van een zware rit, is hij gewoon te oud om auto te rijden... Dronten terwolde is nog geen uurtje.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:31

Of die man in staat was om deftig te rijden, kan ik moeilijk beoordelen denk ik, maar ik heel hard dat beide paardjes er geen fysieke of mentale schade aan overhouden!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:34

Nou als je bij een t kruising rechtdoorgaat, gaat er iets niet goed, te hard rijden neem ik niet aan met trailer, en sms'en ook niet gezien zijn leeftijd.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:35

Dat wordt een keuring voor zn aanhangerbewijs... Voor zn hele rijbewijs denk ik.