KWPN-hengst Rousseau vereeuwigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

KWPN-hengst Rousseau vereeuwigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 09:30

Bomba

Re: KWPN-hengst Rousseau vereeuwigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:44

Gaaf zeg, prachtig beeld! Ben ook iedere dag weer super blij met mijn Rousseau!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:59

Prachtig beeld.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:33

prachtig!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:37

Gaaf! De vader van het paard waar ik op de manege altijd op rijd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:25

Waarom heeft beeldhouwkunst zo'n enorme nieuwswaarde?

Heb nog nooit een voorpagina bericht gezien over een paar dat op een andere wijze via de beeldende kunst (zoals fotografie of schilderij) vereeuwigd is.

True, zo'n bronzen beeld is indrukwekkend.
Maar het is niets meer of minder dan gewoon een opdracht tussen een bedrijf en een beeldhouwer, waar 't beeld het product van is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:48

Femke schreef:
Waarom heeft beeldhouwkunst zo'n enorme nieuwswaarde?

Heb nog nooit een voorpagina bericht gezien over een paar dat op een andere wijze via de beeldende kunst (zoals fotografie of schilderij) vereeuwigd is.

True, zo'n bronzen beeld is indrukwekkend.
Maar het is niets meer of minder dan gewoon een opdracht tussen een bedrijf en een beeldhouwer, waar 't beeld het product van is.

Rustig, niet te enthousiast.
Misschien omdat er nou eenmaal niet van ieder willekeurig paard een bronzen beeld wordt gemaakt?
Foto's daarentegen wel.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:50

Daarbij Bomba, ondanks dat je het geen nieuwswaarde vind hebben, heb je toch het bericht gelezen en nog gereageerd ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:55

Als ik (femke... niet bomba) een stuk tekst lees, betekend 't niet automatisch dat het 'nieuws' is.

Want jouw post is ook tekst, maar geen nieuws. En ik heb het ook gelezen en er ook op gereageerd ;)

@Bizzybijtje: ik ben niet onrustig ;)
Geef gewoon rustig m'n argumenten, waarom ik het vreemd vind. Niets meer, niets minder.

En er zal net zoals met fotografie ook een grote groep hobby- en professionele beeldhouwers zijn die inderdaad van ieder willekeurig paard beeldjes maakt.

Laatst ook al het bericht over Bonfire's beeld dat "verminkt" was.
Stond er in de titel in alsof er vandalen waren geweest die het gesloopt zouden hebben.
Toen ik las dat 't gewoon een foutje van 't bedrijf dat was ingehuurd om er wat mee te doen, vond ik het echt puur sensatiezoekerij van media.
Niets meer dan een dom bedrijfs ongeval. Prima als daar een nieuwsberichtje van gemaakt wordt, maar alles wordt zo gigantisch opgeblazen.

Als ik (of een andere top-paardenfotograaf) foto's ga maken van een goedgekeurde dekhengst, die vervolgens in de showroom van dat bedrijf komen hangen, wordt er ook geen nieuwsberichtje aan gewijd. Er is geen hond die er een letter over zal schrijven.
Terwijl een foto net zo veel vereeuwiging is als een beeld. En er waarschijnlijk meer mensen zo'n foto zullen 'zien' dan een standbeeld, dat aan de andere kant van de wereld staat. Foto heeft dan dus véél meer impact.

Maar ik begrijp dat er geen nieuwswaarde in foto's zit, net zoals er eigenlijk geen nieuwswaarde in beelden zit.
Dáárom verbaas ik me over zo'n berichtje. Leuk als "opmerking" dat iemand opdracht heeft gegeven om een beeld te maken van een paard. Maar nieuws? Nee, in mijn ogen is dat in de verste verte niet iets dat op nieuws lijkt.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:21

sorry niet bomba maar femke, foutje.

Ik vind het een leuk nieuwtje en vond het ook leuk om de foto te zien. Heel veel andere berichten hier op bokt hebben voor mij totaal geen nieuwswaarde, maar kan me voorstellen dat dat voor andere mensen wel zo kan zijn. En we zitten tenslotte in het paardenwereldje (in mijn geval dressuurwereldje) en Rousseau is niet de minste hengst en dan is het best leuk om te lezen dat er een standbeeld van hem is gemaakt, dat wordt doorgaans niet van zomaar een paard gemaakt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:46

de Fokker van Rousseau ( 82 jaar) komt een paar keer in de week bij ons langs,
echt super leuk voor hem!!!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:32

Ik mis nog een goedgekeurde zoon in het rijtje. Blue Horse Zack.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:26

heb gister het stukje laten lezen en de foto laten zien, beste man was zo trots als een pauw!