www.knhs.nl
Stefanie van den Brink won vanmiddag met Wapper de Grote Prijs van Deauville voor Young Riders. Ze rekende in de barrage af met haar enige opponent Thibault Pigeon. Bij de junioren was er succes voor Nederlands kampioen Kevin Jochems. Hij werd vierde in de Grote Prijs voor junioren met Ma Cherie.
“Wapper sprong vandaag weer heel goed. Dat doet hij eigenlijk altijd. Het eerste parcours liep heel mooi. Alles moest wel kloppen, want het was hoog en de oxers breed. Ik reed als vijfde binnen en was de tweede foutloze. Ik had verwacht dat er veel meer foutloos zouden blijven, dus dat zegt wel dat het een zwaar parcours was”, kijk Stefanie terug op het basisparcours. “Die Franse jongen reed voor me en reed een mooie, vlotte barrage. Ik heb gewoon goed doorgereden en won.”
Stefanie reed met Wapper vrijdag middag al een sterke foutloze ronde in de landenwedstrijd. “Dit is een mooie opsteker richting het EK. Wapper had al een tijdje geen zware wedstrijd meer gelopen en dan is dit wel weer een heel goed begin”, aldus een gelukkige winnares. Broer Dennis liep in de eerste omloop van de Grote Prijs met Royal Dream tegen een springfout aan en werd vijfde.
Bij de junioren plaatsten veertien combinaties zich voor de Grote Prijs. Vier bleven er in de barrage ook foutloos en dat het spannend was laten de tijden zien. De Belgische winnaar Beau Vandousselaere en Cacharel van de Slaring finishten in 51.15. Nummer vier Kevin Jochems kwam met Ma Cherie over de finish in 51.76. Niels Knape, vrijdag nog lid van het winnende team in de landenwedstrijd, werd zesde met BMC Veyron.