Elaine Pen eindigt als tweede in Maarsbergen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Elaine Pen eindigt als tweede in Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 17:41

www.knhs.nl

In de internationale twee sterren eventingwedstrijd in Maarsbergen is voormalig Rabo Talent van het Jaar Elaine Pen met Dostowjeski als tweede geëindigd. Na een goede dressuurproef en een foutloos springparcours ging Pen aan de leiding, op de hielen gezeten door de Duitse amazone Jule Wewer met Just Kito. In de cross bleef laatstgenoemde als enige binnen de toegestane tijd, terwijl Pen deze tijd met tien seconden overschreed. Daardoor zakte Elaine naar de tweede plaats.

Op de vraag waarom zij niet iets hard had gereden was het antwoord helder. "Voordat de twee ster van start ging hadden de deelnemers aan de één ster al een belangrijk gedeelte van de cross gereden. Door de matige weersomstandigheden was op de gedeelten van de cross in de bochten de bodem erg diep geworden, ook al had de organisatie er alles aangedaan om de bodem goed te houden. Ik heb vaak in die bochten de buitenbocht gereden en niet alles uit de kast gereden, omdat voor mij en Dostowjeski deze wedstrijd een voorbereidende wedstrijd is op een drie sterren cross. Door deze prestatie kan ik nu met dit paard binnenkort een drie ster rijden en daarmee heb ik naast Vira nog een paard op niveau", aldus Elaine Pen, die de cross omschreef als mooi gebouwd, met aan het einde een paar pittige combinaties. "Maarsbergen is een wedstrijd waar ik altijd met plezier naar toe ga".

Er werden twee één sterren wedstrijden verreden en Jeanette Chardon won met Vienna de ene voor Valentine Steeman (Bel) met Polo de St.-Eleuthère, terwijl Marcelle de Kam met Velly Telly derde werd. Tim Lips won met Bayro de andere, voor Alice Naber-Lozeman met Coral Estate Ayo, terwijl Chantal Megchelenbrink met What Ever derde werd, voor Merel Blom met Ziekino.