Vorige week zijn Iggy en Gere ingeslapen. Ze waren allebei behoorlijk op leeftijd en waren ‘op’. De afgelopen jaren liepen de twee vrienden samen in de wei. Gere leed de laatste jaren aan de ziekte van Cushing.
Anky is blij dat ze de paarden nog zo lang bij zich heeft kunnen houden. “Ik realiseer me dat niet alle paarden zo van hun pensioen kunnen genieten. Dat Iggy en Gere, twee echte maatjes, nog samen zo lang hebben kunnen genieten, maakt het verlies draaglijker.
Gere kwam als jong paard op stal bij Anky. Ze heeft hem zelf opgeleid tot Grand Prix-niveau. Later werd hij verkocht aan de Japanse dressuurruiter Toshihiko Kiso die er ook Grand Prix mee heeft gereden. Iggy Pop werd door Sjef opgeleid tot Grand Prix-niveau.
Mooie leeftijden hoor, maar erg oud is dat toch niet, gewoon oud geworden.
Mooi voor de grote paarden dat in de sport heeft gelopen.
moonfish13
Geplaatst: 24-05-13 18:18
Ach goed is ook goed vind ik. Als ze al jaren samen staan, en een van de twee is slecht en moet ingeslapen worden vind ik het niet eens zo gek om ze dan samen te laten gaan. Maar Anky kennende van wat ik lees waren ze niet goed meer, want alles blijft daar tot de laatste snik als het gezond is.