Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.
Overbescherming.Citaat:Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.
nowylover schreef:En dan mogen ze mij ook nog wel eens gaan vertellen hoe ik het moet gaan overleven, want ik eet vlees en zuivelproducten vind ik ook erg lekker om elke dag te kunnen eten/drinken.
het enige wat wel in vlees maar niet in plantaardig voedsel zit is vitamine B12. Dit zit echter wel in melk en eieren. Maar voor mij wel een bewijs dat we op zijn minst zuivel nodig hebben, ook afkomstig uit de veeteelt natuurlijk... Iedereen verplichten veganistisch te eten is imo dan ook onmogelijk, we hebben nou eenmaal B12 nodig... Ben zelf wel vegetarisch
eefj33 schreef:In principe kunnen mensen zeer goed vegetarisch eten hoorhet enige wat wel in vlees maar niet in plantaardig voedsel zit is vitamine B12. Dit zit echter wel in melk en eieren. Maar voor mij wel een bewijs dat we op zijn minst zuivel nodig hebben, ook afkomstig uit de veeteelt natuurlijk... Iedereen verplichten veganistisch te eten is imo dan ook onmogelijk, we hebben nou eenmaal B12 nodig... Ben zelf wel vegetarisch
Ik eet vegetarisch moet het zijn natuurlijk
Hebben ze bij PETA tijd over?
Urbiezira schreef:Ik geloof dat PETA haar naam weer eens even moest laten horen.![]()
Maak nou eens groot nieuws van dingen die echt erg zijn! Dat je bijvoorbeeld 60 paarden in een vrachtwagen kan stoppen op transport naar Canada vanuit de VS, en dat als deze uitbrandt men zegt dat er wettelijk genoeg ruimte was voor elk paard! Doe DAAR dan eens wat aan, PETA!
Kom op zeg, wat een mierenn***erij.
Resistance schreef:Urbiezira schreef:Ik geloof dat PETA haar naam weer eens even moest laten horen.![]()
Maak nou eens groot nieuws van dingen die echt erg zijn! Dat je bijvoorbeeld 60 paarden in een vrachtwagen kan stoppen op transport naar Canada vanuit de VS, en dat als deze uitbrandt men zegt dat er wettelijk genoeg ruimte was voor elk paard! Doe DAAR dan eens wat aan, PETA!
Kom op zeg, wat een mierenn***erij.
Ze mogen ook wel eens wat doen aan de paardenrodeo. Dat is zo vreselijk erg... geen woorden voor.
Offtopic: Wat een leuke avatar heb jij
(Wij hebben elkaar echt al best wel vaak gesproken geloof ik maar ik ben naast m'n avatar niet echt als een Muse-fan herkenbaar
)
eefj33 schreef:In principe kunnen mensen zeer goed vegetarisch eten hoorhet enige wat wel in vlees maar niet in plantaardig voedsel zit is vitamine B12. Dit zit echter wel in melk en eieren. Maar voor mij wel een bewijs dat we op zijn minst zuivel nodig hebben, ook afkomstig uit de veeteelt natuurlijk... Iedereen verplichten veganistisch te eten is imo dan ook onmogelijk, we hebben nou eenmaal B12 nodig... Ben zelf wel vegetarisch
MariekeB schreef:Peta is wel effectief, ze weten door hun extreme standpunten vaker het nieuws te halen dan menig ander organisatie.
En negatieve aandacht is altijd beter dan geen aandacht.
Ze zwengelen discussies aan.
Ik vermoed dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
niemand luister meer naar een braaf praatje over het verbeteren van dierentransport, of over de bio industrie.
( voor mensen die minder tussen de regels door kunnen lezen : ik ben het dus NIET met ze eens, maar hun methode kan ik ergens wel waarderen )