Tim Lips levert goede prestatie in Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Tim Lips levert goede prestatie in Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 12:04

www.knhs.nl

Tim Lips heeft in de CIC3* eventing in Wiesbaden met Wadolca (Sheraton x Oldenburg) een goede prestatie neergezet door als achtste te eindigen. Na de dressuur stond Lips elfde. In het springen bleven ze foutloos en in de cross was Tim elf seconden te langzaam om binnen de tijd te finishen. Daardoor kreeg hij 4.4. p. bij zijn dressuur totaal opgeteld.

Lips eindigde bijna twintig punten achter de Duitse winnares Ingrid Klimke met FRH Escada JS, die na de dressuur de leiding in handen had genomen en aan haar dressuur totaal geen enkel punt hoefde toe te voegen. Datzelfde ook voor haar landgenoot Dirk Schrade met King Artus, die als tweede eindigende. Alice Naber-Lozeman werd met Peter Parker als 13de, net voor Elaine Pen met Vira.

Tim Lips bracht in Wiesbaden twee paarden aan de start. Met Akarlos (Corland x Oldenburg) ging hij als eerste van start. "De laatste combinatie van hindernissen stond in het hoofdstadion gebouwd en op de insprong, een smal hindernisje, sprong Akarlos behoorlijk veer naar links. Ik dacht dat ik binnen de vlaggen door was gegaan en ging in drie galopsprongen naar de volgende hindernis. Nadat ik door de finish kwam zag ik op het beeldscherm dat ik de vlag toch aan de verkeerde kant had gepasseerd en dat houdt diskwalificatie in. Jammer, want met Akarlos stond ik na de dressuur negende en met Wadolca aelfde", vertelde Tim.

Van de eerste zes combinaties werden er vier om exact dezelfde reden gediskwalificeerd. Daarna leverde deze hindernis geen problemen meer op. Als gevolg van die nare ervaring besloot Tim om met Wadolca minder risico te nemen. "Ik heb bewust rustiger gereden, want ik wilde niet met twee paarden gediskwalificeerd worden. Daarnaast heb ik mij voorgenomen om met Wadolca over twee weken naar Strzegom te gaan. Dit paard liep een goede dressuurproef, die in de ogen van velen niet werd overgewaardeerd. Ik ben blij hoe ze liep in de cross, want dit is wel één van mijn paarden voor de toekomst, die dit jaar een stapje hoger moet gaan presteren. Als dan de eerste stap in Wiesbaden lukt dan geeft dat een heel goed gevoel".

Uitslag CIC3*:

1) Ingrid Klimke (Dui) - FRH Escada JS - 36.40
2) Dirk Schrade (Dui) - King Artus - 39.40
3) Kenki Sato (Jap) - Chippieh - 43.80
8) Tim Lips (Breda) - Wadolca (Sheraton x Oldenburg) - 55.20
13) Alice Naber-Lozeman (Biddinghuizen) - Peter Parker (I'm Supposin x Four Burrow) - 55.20
14) Elaine Pen (Voorschoten) - Vira (Jazz x Whinny Jackson) - 64.00
22) Elaine Pen - Undercover - 99.00