Van de Brink en Hoogenraat winnen vdB-Cup Roosendaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Van de Brink en Hoogenraat winnen vdB-Cup Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:10

www.knhs.nl

De vdB-Cup dankt zijn naam aan sponsor Van den Boogaard sneltransport, maar het had het gisteren op de terreinen van De Goubergh ook de Van den Brink Cup kunnen heten. Dennis van den Brink maakte een sterke come back met Royal Dream door als enige foutloos te blijven en won daarmee bij de Young Riders. Kim Hoogenraat was de sterkste bij de junioren, won met Wishkarla (v.Cavalier) en pakte het derde geld met Camilly Z.

Een aantal junioren en Young Riders rijdt dit weekend met succes in het Oostenrijkse Lamprechtshausen, maar dat maakte de sport er in de een na laatste wedstrijd van de vdB-Cup er niet minder om. Dennis van Brink startte Royal Dream (Indoctro x Nimmerdor) voor het eerst weer in de vdB-Cup nadat de merrie vorig jaar net voor het EK haar kogel blesseerde. Dennis: “Vorige week in Lommel sprong Royal Dream haar eerste zware wedstrijd weer. Ze bleef in het 1.35m en het 1.40m drie dagen nul. In Roosendaal sprong ze heel goed. Nadat we foutloos waren heb ik ons afgemeld voor de barrage, omdat we komende week naar Deauville gaan. Maar er kwam helemaal geen barrage en ik won.”

De enige vierfouter eindigde als tweede bij de Young Riders, Isabelle van Straaten en de door haar vader gefokte en door haar zelf opgeleide Zeuchelle-S (v.Rash R).

Dennis van de Brink is een van de vijf ruiters waaruit bondscoach Roelof Bril komend weekend in het Franse Deauville het team voor de landenwedstrijd samenstelt. “Royal Dream is goed in vorm, ik weet nog niet wie er in het team zit maar ik hoop dat we het net zo goed doen als de teams in La Baule en Lamprechtshausen afgelopen weekend”, is Dennis hoopvol. Zijn zus Stefanie is ook weer terug met haar topper Wapper, die zich vorig jaar blesseerde, en werd in Roosendaal met een spring- en tijdfout derde. “Wapper is al weer iets langer aan het springen dan Royal Dream. Hij sprong heel goed in Roosendaal en gaat ook mee naar Deauville.”

Kim Hoogenraat, de winnares van de vdB-Cup bij de junioren reist morgenavond ook naar Deauville. “Daarom heb ik niet te gek gereden. Maar gewoon kort gedraaid en snel doorgereden”, kijkt de 17-jarige amazone terug op haar winnende rit. “Wishkarla sprong heel goed. Het parcours was normaal aan de maat, maar best technisch. Met Wishkarla was ik vijfde op het NK in Mierlo. Ze gaat mee naar Deauville voor het team. Camilly Z, waarmee ik derde werd rijd ik een nog niet zo lang.”

Vijf combinaties kwamen terug voor de barrage waarin Maud Roosendaal met Unesco (v.Celano) zich naast Kim op het podium mocht opstellen met een foutloos resultaat in 44.89.

Uitslag vdB-Cup Young Riders, Roosendaal 19 mei
1. Dennis van den Brink (Nijkerkerveen), Royal Dream (v.Indoctro), 0, 75.72
2. Isabelle van Straaten (Den Ham), Zeuchelle-S (v.Rash R), 4, 74.07
3. Stefanie van den Brink (Nijkerkerveen), Wapper (v.Perion), 5, 78.42

Uitslag vdB-Cup junioren, Roosendaal 19 mei
1. Kim Hoogenraat (Lijnden), Wishkarla (v.Cavalier), 0 / 0, 44.50
2. Maud Roosendaal (Varsseveld), Universo (v.Celano), 0 / 0, 44.89
3. Kim Hoogenraat, Camilly Z (v.Crown Z), 0 / 0, 49.61