Tijdens dressuurwedstrijden in het Oostenrijkse Villach, de thuishaven van de sponsor van Edward Gal en Hans Peter Minderhoud , bracht Gal Glock's Undercover tweemaal aan de start en beide malen zegevierden ze. In de CDI 4* Grand Prix realiseerde Edward een score van 79.085% en in de Kür bleef de teller staan op 83.450%.
Hans Peter Minderhoud ging met Glock's Romanov van start in de CDI 3* en legde in de Grand Prix beslag op de derde plaats met een score van 70.681%. De Italiaanse Valentina Truppa won deze wedstrijd met Fixdesign Eremo del Castegno, voor de Belgische Claudia Fassaert met Donnerfee. Daarnaast legde Lotje Schoots met Ruby beslag op de tweede plaats in de FEI Young Riders Grand Prix onder de 25 jaar.
Edward Gal was zeer te spreken over de beide ritten die hij met Glock's Undercover had gereden. "In de Grand Prix ging het heel goed en hebben we geen enkele fout gemaakt. In de piaffe en passage verzamelden we aan de lopende band tienen. Gewoon een supergoede rit. Ook in de Kür wisten we wederom voor de piaffe en passage vele tienen te scoren. Toch was Undercover nu iets meer gespannen dan in de Grand Prix. Het regende iets en daarom hadden veel mensen langs de baan een paraplu opgestoken en daar reageerde hij toch nog iets op. Daarnaast hadden we een klein hakkeltje in de changementen om de twee, maar ik ben dik tevreden", aldus Gal.
Voor Hans Peter Minderhoud was de wedstrijd met Glock's Romanov over na de Grand Prix. "Na de Grand Prix was Romanov ineens iets gevoelig en bleek hij een klein wondje te hebben. Daarom hebben we hem teruggetrokken, maar gelukkig is de lichte gevoeligheid nu alweer verdwenen", aldus Minderhoud, die ook zeer tevreden was over zijn rit met Ziësto. "Dit paard liet zich werkelijk in de Kür van de Intermédiaire I van zijn beste kant zien en die wonnen we dan ook, terwijl we in de Intermédiaire I tweede werden, maar voor mijn gevoel hadden we die ook moeten winnen. Met Glock's Lord Loxley werd ik in de CDI3* twee maal tweede. Deze hengst beschikt over heel veel goede punten, maar de uitvoering dient nog iets gladder te zijn om te kunnen winnen. Ik ben gelukkig met deze twee tweede plaatsen", aldus Minderhoud.
Lotje Schoots zegevierde zaterdag met Ruby in de Intermédiaire II en daarin legde Danielle van Mierlo met BMC Ucento beslag op de derde plaats. Op zondag in de Grand Prix voor ruiters onder de 25 jaar werd Schoots derde en eindigde Van Mierlo als vijfde
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-05-13 13:06, in het totaal 3 keer bewerkt Reden:Aangepast voor VN ON-->VN / telegraaf mag als bron niet worden gebruikt
weetje wat ik raar vind??? ze zijn heeeeeel lovend over de kur, maar waarom krijgt ie dan nog maar 83%? adelinde krijgt vaak boven de 85% en dan heeft ze nog niet op haar best gereden...
Vind EG top klasse. Wat die met zijn paard kan bereiken. Ik ben blij dat hij helemaal terug is met kippevel kur muziek en een prachtig paard. Dat heb ik toch wat gemist toen hij reed met Next One en Sister. Maar de combinatie EG en Totilas blijft toch nog even onklopbaar .