Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.

. 

turquoises schreef:Goede vraag. WAAROM??
Als je het helder bekijkt dan zijn die dressuurwedstrijden een enorme poppenkast.
Je ziet chagerijnige gezichten, schelden op de ouders en/of partner. Nog lelijker doen naar hun paard. En als de uitslag tegenvalt dan heeft natuurlijk de jury het gedaan.
Over de concurrentie wordt lelijk gesproken. En dan heb ik het nog niet over de blinbling cap, het lakleren hoofdstel de crocoleren laarzen, de gekleurde jasjes en dito (dure) peesbeschermers.
Want je moet natuurlijk wel zien dat diegene die op het paard zit iets voorstelt. En o ja, ze vinden het maar wat jammer dat het hoedje is afgeschaft want daaraan kun je natuurlijk ook zien dat diegene die er mee mocht rijden wat voorstelde. Alsof je iets meer bent dan een ander wanneer je Z-dressuur bent.![]()
En dan hoor je nog al eens dat wanneer ze een wedstrijd hebben dat ze er tegen op zien en spanning hebben en zeggen, ik moet naar concours. Tja, dan vraag ik mij af waarom je het doet. Niemand hoeft toch? Je doet het allemaal uit eigen vrije wil.
Eigenlijk als je het nuchter bekijkt en zoals ook veel springruiters en buitenstaanders het zien, zijn de wedstrijdrijdende dressuur'prikkers' maar een zielig volkje.
Ook ik heb mij er schuldig aan gemaakt maar gelukkig wordt je met de jaren wijzer.