Met het stijgen van de temperaturen is het straatbeeld duidelijk veranderd. Wat ook opvalt zijn de mensen die aan het trainen zijn. Fietsers, hardlopers én de wandelaars die zich voorbereiden op het grootste wandelevenement van Europa: De Nijmeegse vierdaagse.
Eén van de debutanten dit jaar is Heidi Gademan. 42 jaar en vastbesloten om de vierdaagse uit te gaan lopen. Samen met partner, maar ook vaak alleen, is ze al volop aan het trainen. “Momenteel heb ik ruim 400 kilometer aan trainingskilometers in de benen zitten. Ik probeer zoveel mogelijk het schema van het debutantenprogramma van ViaVierdaagse aan te houden, maar drie keer in de week trainen is niet elke week haalbaar.” Het idee om de vierdaagse te lopen is vorig jaar in de zomer ontstaan. “Gewoon om te kijken of ik het kan”, aldus Heidi. “Het idee om gesponsord te lopen ontstond al snel en het goede doel, dat was direct duidelijk: Dat is manege in ’t Biobos in Arnhem. Ik loop voor een nieuw paard.”
Op manege 't Biobos, ook wel bekend als Nationaal Centrum Paardrijden Gehandicapten (NCPG) staan de paarden iedere week klaar om ca. 150 ruiters met een beperking te laten genieten van het paardrijden. Jong en oud, geestelijk of lichamelijk beperkt, voor iedereen wordt een passende les gegeven. Ruiters vanuit Bemmel tot Ede, van Renkum tot Zevenaar, wekelijks beleven ze veel plezier bij hun lessen. Het paardrijden ook voor het fysieke gestel heel waardevol voor deze groep ruiters. De manege biedt vakantiegasten van Bio Vakantieoord ook de mogelijkheid tot het maken van een fijne rit.
De paarden van manege ’t Biobos doen dus bijzonder mooi werk, maar ook heel zwaar, er wordt veel van ze gevraagd. Om ze wat te ontlasten -en zo blessures en uitval te voorkomen- is het zaak dat er één of misschien zelfs wel twee pony’s of paarden bijkomen. Dan kunnen de lessen gegarandeerd aangeboden blijven worden.
Wat een super mooi initiatief Wie weet met nog een beetje publiciteit wordt het wel meer dan 1 paard..
JustLizz
Geplaatst: 16-05-13 11:16
Wat leuk! Heb op de site gekeken waar je kan sponsoren en er zijn er al 19 en een bedrag van € 445. Erg mooi! Ik denk dat ik zelf ook iets ga doneren want zo te lezen verdient deze manege echt een braaf paard erbij!
Ik heb op deze manege stage gelopen wat een liefde en passie voor het vak en wat super van de vele vrijwilligers
de paarden zijn echt heel braaf en worden er super verzorgd zeker een super doel om iets aan te doneren. want ze verdienen dat nieuwe paardje erbij echt.
Boktpony
Geplaatst: 16-05-13 17:40
Erg leuk iniatief!
Alleen zou van mij in de topictitel ook mogen staan dat het voor een goed doel is Dat trekt denk ik meer kijkers en dus ook meer sponsoren
Jet
Geplaatst: 16-05-13 23:30
Ik ben het helemaal eens met Rianneke, zo lijkt het uit de titel net of ze voor zichzelf een nieuw paard wil, pas als je het bericht leest wordt het duidelijk. Hoop dat ze voldoende ophaalt om een nieuw paard voor de manege aan te schaffen.