Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gelukkig mankeren de dieren niks. 
Sjors schreef:Rubber_Duck schreef:Vgm inderdaad dezelfde trailer, en die beestjes passen er net in.
Sjongejonge, levensgevaarlijk..
Idd. Als je dit gedaan had en de politie kwam je tegen heb je een boete aan je boks hangen :s
spicegirl schreef:Enig idee hoeveel ijslanders er op deze manier vervoerd worden? Nee? Dacht ik al. Ik kan je vertellen: heel veel. En nu gaat het één keer mis. En terwijl er in het artikel nagenoeg geen feiten vermeld worden waaruit kan worden opgemaakt wat nu de preciieze oorzaak is van het kantelen, durf jij hier schaamteloos te roeptoeteren dat de trailer instabiel was door de manier van laden. Niet zo goed opgelet bij natuurkunde waarschijnlijk?1 3/4 is ie zeker niet, hij is redelijk smal. en dat het niet prima gaat, bewijst dit ongeluk maar weer...hij was gewoon onstabiel.

Cayenne schreef:Eirikur, valt me op dat het symbool op de zijkant van de trailer precies hetzelfde is als jouw avatar, toeval?
Eirikur schreef:spicegirl schreef:Enig idee hoeveel ijslanders er op deze manier vervoerd worden? Nee? Dacht ik al. Ik kan je vertellen: heel veel. En nu gaat het één keer mis. En terwijl er in het artikel nagenoeg geen feiten vermeld worden waaruit kan worden opgemaakt wat nu de preciieze oorzaak is van het kantelen, durf jij hier schaamteloos te roeptoeteren dat de trailer instabiel was door de manier van laden. Niet zo goed opgelet bij natuurkunde waarschijnlijk?1 3/4 is ie zeker niet, hij is redelijk smal. en dat het niet prima gaat, bewijst dit ongeluk maar weer...hij was gewoon onstabiel.
Oké, zal ik je even bijspijkeren, let op: Twee ijslanders wegen samen ongeveer evenveel als één flinke KWPN'er. Die in een 1½-paards vervoeren vind je waarschijnlijk geen enkel probleem? Wel, die flinke KWPN'er zijn zwaartepunt lig zo'n 30 tot 40 cm hoger boven de vloer van de trailer dan dat van twee IJslanders. Verder beweegt dat zwaartepunt aanzienlijk meer van links naar rechts en terug, gewoon omdat er meer ruimte voor 'm is om dat te doen. Het lijkt me dus wel duidelijk welke van de twee 'ladingen' door zijn aard en vorm het meest instabiel is. Ik zal een hint geven: dat zijn niet de IJslanders.![]()