Ontsnapte paarden op hol langs de N59

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ontsnapte paarden op hol langs de N59

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 09:58

http://www.bokt.nl

Gisteren zijn twee paarden ontsnapt van het Menevenement te Oosterland. Zij sloegen aan het begin van de avond op hol en renden richting de N59. Volgens de PZC zijn zij richting Zierikzee, ruim tien kilometer verderop, gerend. Daar werden zij in een buitenwijk opgevangen.

Op een grasveld in de nieuwbouwwijk De Noorderpolder leken de dieren te kalmeren. Eén paard kon daar gevangen worden, maar het andere paard ontsnapte weer en werd zo'n 500 meter verderop wel gepakt.

De paarden lijken niks over gehouden te hebben aan hun avontuur.

bokkie073

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:55

Sluit de boel dan ook beter af

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:57

bokkie073 schreef:
Sluit de boel dan ook beter af

Wat is dat voor rare reactie?

Fijn dat de paarden weer gevangen zijn.

keshia

Re: Ontsnapte paarden op hol langs de N59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:01

ja ik vraag het me ook wel eens af.. op concoursen zie je het ook vaak.. een grote open vlakte, allemaal paarden die van en op de trailer moeten.. daarna nog opgezadeld moeten worden..
en allerlei vreemde paarden bij elkaar op het terrein, waar er geregeld nog eentje afkletterd..
ik zou denken, een beetje omheining eromheen, al is het maar wat paaltjes met 2 draden of linten..
en dan een "poort" waar de trailers het terrein op kunnen.. zodat bij het losbreken van een paard daar enkel op gelet hoeft te worden.. moet er toch niet aan denken dat een paard zo de weg op kletterd vanaf het terrein.. zowel voor paard en eigenaar, als de bestuurder van een voertuig..