Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Woogy schreef:Oogkleppen![]()
![]()
Vreselijk om zo aan je einde te moeten komen, dat er niemand gedacht heeft het tuig door te snijden als ze toch in het water lagen. Ik zou er alles aan doen om hem los te krijgen, zwemmen kunnen ze prima maar niet met een wagen erachter...
JoyCiej007 schreef:Woogy schreef:Oogkleppen![]()
![]()
Vreselijk om zo aan je einde te moeten komen, dat er niemand gedacht heeft het tuig door te snijden als ze toch in het water lagen. Ik zou er alles aan doen om hem los te krijgen, zwemmen kunnen ze prima maar niet met een wagen erachter...
Goh, wat een reactie vól inlevingsvermogen zeg...........
- oogkleppen zeggen niet alles; zijn ook zat paarden die zonder oogkleppen levensgevaarlijk voor de wagen worden en bijv. schrikken van hetgeen achter ze, op de wagen gebeurd. Ook zonder oogkleppen kan paard (met wagen) in sloot belanden.
- tuig doorsnijden en/of evt. gebruikmaken van paniekhaken aan het tuig is leuk bedacht, in de beginpost wordt daar niet over gesproken. Wie weet is dat wel gebeurd of geprobeerd, kunnen wij toch niet weten?! Bovendien, probeer jij maar eens bij een paard die in paniek aan het spartelen is in het water, tuig los te snijden, paniekhaken los te trekken of daar uberhaupt bij in de buurt te komen. 1 flinke tik tegen je hoofd of borst en jij zal mee verdrinken.
Als de situatie er naar is kan een dergelijke reddingsactie misschien lukken, maar dat geeft ook niets aan garanties!

![]()
![]()
.