Effect vd Bisschop naar Dirk Demeersman -video-

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Effect vd Bisschop naar Dirk Demeersman -video-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 14:40

http://www.galop.be

In Lommel maaken Dirk Demeersman en Effect vd Bisschop (Clinton x Landetto) gisteren hun debuut samen. ‘Aftasten’, aldus Demeersman, die al lange tijd geleden de vraag kreeg om de hengst van Albert Peffer te gaan rijden. ‘Om diverse redenen was het er nooit van gekomen om effectief van start te gaan. Eerst brak ik mijn vinger, nadien kwam Mike Van Olst voor Star Horses rijden. Dinsdag is Effect bij me toegekomen. Het is nog wat zoeken. Effect is speels. Dat heeft hij van geen vreemden, maar feit is dat het een voorzichtig paard is met potentie.’ Dirk Demeersman reed in het verleden ook al de hengst Cum Laude Z (Carthago Z) voor Albert Peffer. Effect vd Bisschop werd vorig jaar als achtjarige al derde op CSI3*-niveau in de GP van Maubeuge en vijfde in die van Kapellen en Franconville. Dirk Demeersman is verder lyrisch over zijn nieuwe zesjarige schimmelhengst Hooligan de Laubry (Clinton x Skippy II), van familie Haelterman: ‘De perfecte mix van het vermogen en de techniek van Clinton en het bloed van Tymoon, ook een Skippy. Hij doet me heel erg terugdenken aan Clinton en Ugano Sitte.’ Hooligan kwam begin april in Lanaken voor het eerst onder het zadel bij Dirk, die hem voorlopig alleen op concours uitbrengt om het paard alle tijd te geven die nodig is om te rijpen.

Effect in Franconville 2012 met Thiago Ribas da Costa: