Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nancy01 schreef:Ooit gehoord over mensDOM en DierenRIJK?? Er mag gebeuren wat er wil maar niemand zou mij ooit tegen kunnen houden om mijn dieren in veiligheid te brengen. Het zijn EN blijven mijn dieren en niem

liekensancho schreef:Sorry, men vergeet dat dit in België afspeelt, als men hier in België katten afschiet die verder dan 100 meter van woningen lopen, beesten van de buren vergiftigd zonder enige reden en men gewend is dat een hond in een hokje buiten slaapt... als een dier wat mankeert, jammer, halen we een nieuwe uit asiel, geef maar spuitje.. dat is de mentaliteit van veel belgen helaas.
het was ook mijn eerste gedachte, of er geen dieren in de omgeving stonden.. als 'Nederlbelg" ... ik hoop dat de paarden veilig zijn. een hond een week in een huis laten of een kat?? met giftige dampen?? mijn hemel.. ik zou nog liever met ze in de auto kamperen!
BLID? Ik heb hier eens geprobeerd een melding van paardenmishandeling door te krijgen, moest ik bij de gewone politie zijn..
Nah, daar gaat het allemaal niet over, het is vreselijk wat in Oost-vlaanderen gebeurd... laten we nu nét per 1 juni naar Oost-vlaanderen verhuizen... pffft, tussen een treinramp en een kerncentrale ..
het is rot voor de mensen en wens ze zeer veel sterkte.
DRESSAGEFAN schreef:De eigenaar mocht niet bij de paarden van de politie, vind dat deze organisatie zich eerst even mocht informeren alvorens iemand in een kwaad daglicht te stellen!

Bravura schreef:Blacky94...alleen wilde katten mogen afgeschoten worden. Geen hond of kat van een andere eigenaar. Dat is wel degelijk strafbaar in NL. En zwerfdieren gaan naar een asiel. Als we in NL al van zwerfdieren kunnen spreken. Meestal zijn dit gewoon weggelopen of gedumpte huisdieren en geen wilde zwervers.

Blacky94 schreef:Ik ken toevallig iemand die op nog geen 500m van het wrak woont, maar no way dat men naar huis mocht. Sterker nog, er werd steeds geroepen dat men die dag weer naar huis mocht om vervolgens s avonds alsnog te horen te krijgen dat ze toch niet terug naar huis mochten. Een aantal dagen achter elkaar. Daarnaast ook heel wat gefrustreerde berichten op FB voorbij zien komen, ook vanwege de organisatie.
Maar ze sprak over dodelijke gassen, en als het als mens al verboden is om binnen een bepaalde straal van het ongeluk te komen kun je hoog en laag springen wat je wil maar dan ga je daar echt je dieren niet weg krijgen, hoe graag je ook wil.
@ hierboven
Gebeurt in NL ook hoor. Sterker nog, het is gewoon legaal een hond of kat af te schieten wanneer deze buiten eigen terrein loopt.