www.knhs.nl
In het zeer traditionele meimarkt concours in het Duitse Mannheim, dat dit jaar voor de vijftigste maal werd georganiseerd, is Albert Zoer met Wollie Bollie (Cantos x Zuidhorn) als derde geëindigd. Tien combinaties hadden zich geplaatst voor de barrage, waarin de Duitser Will David met Colorit de snelste was, voor zijn landgenoot Lars Nieberg met Leonie W. Albert Zoer reed in een bekeken rit, zonder al te veel risico te nemen naar de derde plaats.
Albert Zoer vond de Grote Prijs hoog en breed en met een paar tricky lijntjes er in. "Tijdens het lopen vond ik het parcours echt behoorlijk aan de maat, maar toen er twintig combinaties hadden gereden waren er al vijf foutloos. Uiteindelijk waren we na vijftig starters met tien foutloze combinaties, dus het parcours bleek toch behoorlijk selectief. Wollie Bollie sprong geweldig, alleen sprong hij in de barrage nog net iets te hoog op, waardoor ik in de barrage tijd verloor. Op zich voor mij geen onbekend gebeuren, want in de beginjaren had ik met Okidoki hetzelfde probleem. Ik ben blij met deze derde plek en het tekent de kwaliteit van dit paard. Begin december werden we in Parijs tweede in de Grote Prijs, tijdens Jumping Amsterdam legden we beslag op de vierde plaats in de Grote Prijs en in Sint Katelijne Waver werden we in de Grote Prijs tweede. Met vier top klasseringen in even zovele Grote Prijzen in de afgelopen paar maanden kan ik dik tevreden zijn over Wollie Bollie", aldus Zoer.
Rabo Talent van het Jaar Hendrik-Jan Schuttert bleef met Cerona HS door een springfout buiten de barrage, maar eindigde als snelste vierfouter op de elfde plaats. Gert-Jan Bruggink, die op maandag met Andrea nog de derde werd in de Preis der Stadt Mannheim en op zondag beslag legde op de derde plek in het Meimarkt Championat von Mannheim met Primeval Dejavu, moest met Andrea de strijd staken.
Meer info zie: www.hippodata.de
Uitslag Grote Prijs (1.55m) (di):
1) David Will (Dui) - Colorit (Coriano x Capitol I) - 0 / 0 - 37.81
2) Lars Niebert (Dui) - Leonie W (Larenco x Grandeur) - 0 / 0 - 38.25
3) Albert Zoer (Echten) - Wollie Bollie (Cantox x Zuidhorn) - 0 / 0 - 40.22
11) Hendrik-Jan Schuttert (Ommen) - Cerona HS (v. Celano) - 4
Uitslag Preis der Stadt Mannheim (1.50m) (ma):
1) Hans-Dieter Dreher (Dui) - Master de Menardiere (Flipper d'Elle x Iris Landai) - 0 / 58.73
2) Armin Schäfer Jun. (Dui) - C'est la Belle du Chateau (Cornet Obolensky x Spartan) - 0 / 61.20
3) Gert-Jan Bruggink (De Lutte) - Andrea (Marome Nw x Voltaire) - 0 / 61.63