Sheridyn Ashwood heeft in Sydney alle proeven gewonnen met de KWPN-hengst Prestige VDL. De zoon van Silvano N (uit Lavendel van Goodtimes) won na zijn overtuigende Grand Prix ook de Special (70.34%) en de kür (73.98%). Ashwood was helemaal in de wolken na haar derde gewonnen rit. “Ik rijd een fantastisch paard, hij is heel erg speciaal voor me. Ik ben enorm blij een paard als hem te mogen rijden.”
In de Special was de derde plaats voor Caroline Wagner. Met Tango V (Jazz uit Belinda ster pref prest van Blanc Rivage xx) wist zij 66,08% te realiseren. Kerry Mack en Mayfield Pzazz konden als vijfde opstellen met 64,74%. In de kür werd Wagner vijfde. Haar score bleef steken op 67,70%. David Shoobridge en OO Seven (Rubinstein uit Gelbria ster prest van Doruto), die nog tweede werden in de Grand Prix, lieten de Special voor wat het was, maar in de kür zetten zij 70,78% op het scorebord, goed voor de vierde prijs.
Op deze pagina vind u video's van de andere ruiters in de kür op muziek in Sydney
Wat ontzettend leuk dat Prestige zo goed terecht gekomen is. Hier in NL destijds was hij niet bepaald makkelijk en dan toch zo'n fijn wedstrijdpaard geworden.
Ik herinner mij hem als een paard met een heel best karakter....en had zeker wat kunnen toevoegen op de nogal temprament volle dressuurpaarden van tegenwoordig. Destijds heb ik hem gebruikt voor een merrie die nogal veel bloed voerde...ik heb em paar x life gezien bij vdl , in training....
Ik denk dat er beetje veel druk op paard kwam, en misschien daarom niet al te lief in t werk...
1e jaar liep ie heul best toen ie uit zweden kwam, maar daarna moest t allemaal gebeuren ..en gokik dat de druk em de das omdeed....
Ik had destijds liever ellen bontje er op zien stappen , dan edward gal....