www.knhs.nl
Eric van der Vleuten was tijdens het internationale twee sterren concours in het Duitse Redefin zeer succesvol. Met Wan Architect (v. Springtime) was hij op zondag in de barrage de snelste foutloze combinatie in de Grote Prijs. Een dag eerder schreef hij met ditzelfde paard ook het Championat van Lübzer op zijn naam.
Het parcours van de Grote Prijs stond in de ogen van Eric netjes aan de maat. "Het was goed gebouwd en het liep goed, vandaar ook relatief veel combinaties in de barrage. Wan Architect sprong top, is snel en daarbij heel voorzichtig. Ik moest als laatste van start in de barrage en omdat Wan Architect van nature snel is hoef ik haar niet echt aan te sporen om een goede tijd te realiseren. Ik kon de barrage met verstand blijven rijden. Dus vanaf begin tot het einde snel rijden, zonder wild te doen", aldus Van der Vleuten.
In het Championat van Lübzer legde Piet Raijmakers jr. beslag op de 12de plaats met Faults Free (v, Con Air). In de Derby, die ook op zaterdag werd verreden, werd Raijmakers tweede met Van Schijndel'ss Channelly (v. Contender) achter de Duitser Michael Kölz. Op zondag werd Raijmakers in de Grote Prijs met Eclips (v. Winningmood van de Arenberg) zevende, nipt voor Willem Greve (Markelo) me de hengst Carambole (v. Cassini I).
Meer info zie: www.pst-marketing.de
Uitslag Grote Prijs (1.50m) (zo):
•1) Eric van der Vleuten (Someren) - Wan Architect (v. Springtime) - 0 / 0 - 35.10
•2) Michael Kölz (Dui) - FST Dipylon (Dillinger x Lavall) - 0 / 0 - 36.20
•3) Rolf-Göran Bengtsson (Zwe) - Clarimo (Clearway x Caletto) - 0 / 0 - 37.64
•7) Piet Raijmakers jr. (Asten) - Eclips (Winningmood v/d Arenberg x Fantastique) - 0 / 0 - 39.84
•8) Willem Greve (Markelo) - Carambole (Cassini I x Concerto II) - 0 / 0 - 41.00
Uitslag Championat von Lübzer (1.50m) (za):
•1) Eric van der Vleuten - Wan Architect - 4 / 0 - 34.34
•2) Janne-Friederike Meyer (Dui) - Cellagon Lambrasco (Libero H x Coriolan) - 0 / 0 - 35.04
•3) Mynou Diederichsmeier (Dui) - Goldstar (Goldfever I x Voltaire) - 0 / 0 - 35.64
Uitslag Derby (1.40m) (za):
•1) Michael Kölz (Dui) - Landfee Z (v. Lewinski) - 54.17
•2) Piet Raijmakers jr. - Van Schijndel's Chanelly (Contender x Bachus) - 57.44
•3) Max-Hilmar Borchert (Dui) - Alcoy Z (Aladin Z x Calypso I) - 57.87