Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
carr_friesje schreef:Met kanker schelden heeft niks met de ouders te maken vind ik.
Ik snap dat het voor heel veel mensen als kwetsend kan worden ervaren.
Maar wie heeft er last van als ik hier in huis bijv. m'n teen stoot en keihard kk roep.
Ik vind dat het overal een beetje overdreven wordt.
Staat zelfs al in het woordenboek..
kankeren
kankeren werkw.Uitspraak: [ˈkɑŋkərə(n)] Verbuigingen: kankerde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gekankerd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen heel erg klagend praten Voorbeelden: `kankeren over de troep op straat`, `kankeren op...
ik vind persoonlijk het schelden met kanker tegenwoordig eigenlijk bijna niet meer refereren aan de ziekte, het is inmiddels zo ingeburgerd...
kohtje schreef:Het is gewoon aangeleerd gedrag en je kan net zo makelijk een minder beladen woord gebruiken.

carr_friesje schreef:ik vind persoonlijk het schelden met kanker tegenwoordig eigenlijk bijna niet meer refereren aan de ziekte, het is inmiddels zo ingeburgerd...
ingeburgerd? De ziekte zéf, die is inmiddels wel ingeburgerd ja. Hoeveel bokkers zijn (op jonge leeftijd!) de laatste paar jaren ook al weer overleden aan deze vreselijke ziekte?
en ik praat niet anders nee, want met hoe ik het woord gebruik heb ik niet de intentie om de link te leggen met de ziekte, 't is inderdaad heel wat anders als je gaat beginnen met uitspraken als 'krijg de kanker' en 'kankerjong'RM94 schreef:ik wordt echt enorm boos over de discussie die hierboven gevoerd wordt "een krachtige term nodig bij het schelden" lees eens terug wat jullie schrijven ik zit echt met mijn oren te klapperen en niet alleen omdat ik nog niet zo lang geleden mijn moeder op een verschrikkelijke manier aan kanker verloren heb.
ten eerste WAAROM wil je überhaupt schelden leer eens gewoon communiceren