Steffen Peters’ Ravel neemt afscheid van publiek [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Steffen Peters’ Ravel neemt afscheid van publiek [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 09:53

* www.bokt.nl / www.eurodressage.com

Afbeelding
Steffen Peters met Ravel
Foto: fei.org
Acht maanden na de Olympische Spelen heeft het Amerikaanse dressuurpaard Ravel (Contango x Democraat) afscheid genomen van het Amerikaanse publiek. Dit gebeurde tijdens het CDI van Del Mar. De 15-jarige donkerbruine ruin, in eigendom van Akiko Yamazaki, is daarmee nu officieel met pensioen.

Ravel werd in het najaar van 2006 aangekocht door Yamazaki. Daarvoor was de, toen nog, hengst van Tim Coomans en ging hij door het leven als TC Ravel. Edward Gal heeft Ravel nog enige tijd gereden. Hij maakte de hengst klaar voor de Grand Prix, maar kon hem echter niet op dat niveau starten. Hij werd al snel verkocht. “Jammer, want het was een fijn paard, maar ik wist vanaf het begin dat die mogelijkheid er in zat”, zei Gal daar ooit over.

Kort na zijn aankomst in de Verenigde Staten liep Ravel een blessure op. Twee jaar later was Ravel aanwezig tijdens de Olympische Spelen in Hong Kong. Daar werd de combinatie individueel vierde. Een jaar later was de wereldbekerfinale dressuur voor het eerst op Amerikaanse grond en wist Peters deze met overmacht te winnen. De Amerikaanse kampioenschappen van 2008 en 2011 wisten ze ook op hun naam te zetten. Tijdens de wereldruiterspelen, ook in Amerika, in 2010 werd de combinatie derde. In Londen 2012 werden ze individueel 17de. De Amerikaanse dressuurfederatie (USDF) kroonde Ravel in 2009 en 2010 tot Grand Prix paard van het jaar. In 2009 was hij ook Paard van het jaar bij de Amerikaanse paardensportfederatie USEF. Bij het KWPN was hij driemaal één van de genomineerden voor KWPN paard van het jaar, de titel zelf won hij overigs nooit.

Sinds de Spelen van Londen is Ravel niet meer in de ring gekomen en kort daarna werd aangegeven dat Ravel met pensioen ging. Een afscheid van het publiek zat er wel aan te komen. In Del Mar werd nog eenmaal de Kür op Muziek verreden. Daarna vond er een ceremonie plaats waarbij de bedankwoorden vloeiden.

Yamazaki: “Iedereen die hier is heel erg bedankt. Het is fantastisch om Ravel nog eenmaal hier te kunnen tonen. Het is ook bijzonder om te zien hoeveel mensen hier zijn om afscheid te nemen. Ik wil ook iedereen bedanken van het Ravel-team.”

Peters: “Akiko, heel erg bedankt. Ik heb het zo vaak gezegd. Ik kan niet in woorden uitdrukken wat ik met Ravel heb meegemaakt en de mensen die het mede mogelijk maakten. “ Voor Peters was het winnen van de wereldbekerfinale in Las Vegas, 2009 het hoogtepunt van zijn carrière met Ravel.

Verwant artikel
[VN] Ravel met pensioen

Amaryllis

Re: Steffen Peters’ Ravel neemt afscheid van publiek [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:26

Mooie combinatie, mooi afscheid :)
Hoop dat hij snel een ander toppaard te rijden krijgt!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:28

Inderdaad een mooi afscheid, van een mooie combinatie :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:14

prachtige combinatie! het was altijd een genot om naar te kijken.