Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
want het viaduct hier is 3x niks, vaak toeterende aso's.
woon op 2 minuten loopafstand van het natuurgebied! Je bent er alleen wel verplicht een ruiterbewijs te hebben en nog ieder jaar een bedrag te betalen voor plaatjes en die moet je ook bij je hebben of aan je paard ze hoofdstel vastmaken, mocht je controle krijgen, anders kan je een aardige boete verwachten. Als je er voor een dag heen gaat kan je een speciale dagkaart aanvragen. Maar als de hei in bloei staat is het er super mooi! En bij het bluk (en zijn nog meer van dit soort plekjes) kan je je paard vastzetten en lekker wat eten en drinken is ook heel leuk om te doen, vooral als je een lange tocht gaat maken! Sammie schreef:http://www.knhs.nl
Het Goois Natuurreservaat (GNR) is eigenaar van een deel van de grond en gaat de natuur van de verbinding beheren. Wist je dat in dit Goois Natuurreservaat een netwerk van ruim 70 kilometer aan ruiterpaden ligt, waarvan een deel ook geschikt is voor menners? Het gebied is open voor iedereen met een ruiter-, koetsiers- of dagpas.
manic schreef:Een van de mooiste natuurgebieden hier in de buurt en ik mag er niet rijden omdat ik geen ruiterbewijs heb, ondanks dat ik al 25 jaar ruiter ben en met mijn paard heel Nederland ben doorgetufd... Te zot voor woorden.
En ja ik verdom het om een examen te doen waarbij gekeken wordt of ik mijn beugeltjes wel goed opsteek.
onder het mom van, dat dat je begeleider was, met ruiterbewijs. Lonan schreef:Ik heb er ook gewoond. Ook ik had geen ruiterbewijs maar ook genoeg jaren ervaring. Een kaart heb ik om die reden ook niet kunnen halen en daarnaast vond ik de prijs echt belachelijk destijds.
Ik heb meerdere keren illegaal gereden maar toen kon dat waarschijnlijk nog als ik dat zo lees. Of je mocht met iemand meeonder het mom van, dat dat je begeleider was, met ruiterbewijs.
Nhmeisje schreef:I knowwoon op 2 minuten loopafstand van het natuurgebied! Je bent er alleen wel verplicht een ruiterbewijs te hebben en nog ieder jaar een bedrag te betalen voor plaatjes en die moet je ook bij je hebben of aan je paard ze hoofdstel vastmaken, mocht je controle krijgen, anders kan je een aardige boete verwachten. Als je er voor een dag heen gaat kan je een speciale dagkaart aanvragen.