Dressuurpaard Mistral Hojris dit jaar met pensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Dressuurpaard Mistral Hojris dit jaar met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 14:23

http://www.bokt.nl

De Deense vosruin Mistral Hojris (Michellino x Ibsen) van de Britse Laura Bechtolsheimer, die sinds maart door het leven gaat als Laura Tomlinson, zal later dit jaar met pensioen gaan. Ondanks zijn sterke optreden in Hagen afgelopen weekend kiest Tomlinson ervoor om haar Olympische paard met pensioen te laten gaan.

Mistral Hojris is achttien jaar geworden en Tomlinson zegt in een interview met Horse and Hound: “Dit jaar gaat het erom dat ik elke minuut van hem kan genieten. Het is goed geweest, ik rijd hem nu zonder de druk die er de afgelopen jaren was.”

Tomlinson hoopt nog deel te kunnen nemen aan de Europese Kampioenschappen welke in augustus worden gehouden. Het zou dan ook zijn laatste kampioenschap zijn. “Ik wil er zeker heen als hij geweldig aanvoelt. Hij is in een goede conditie en in Hagen voelde hij goed aan. Maar als er een moment komt waarop ik denk: Hij wordt oud en voelt niet lekker meer dan trek ik hem terug. Hij is mij niks verplicht.”

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:09

Sammie schreef:
ik rijd hem nu zonder de druk die er de afgelopen jaren was.”

Letterlijk of figuurlijk. :')
Vond het er altijd uitzien alsof hij gruwelijk sterk was, miste de lichtheid en de harmonie bij deze combinatie.
Maar toch een bewonderenswaardige staat van dienst! Fijn dat ze hem op tijd met pensioen stuurt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:17

Zal even duren voor ik de link "Bechtolsheimer is Tomlinson" zal onthouden. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:36

Suzanne F. schreef:
Sammie schreef:

Vond het er altijd uitzien alsof hij gruwelijk sterk was, miste de lichtheid en de harmonie bij deze combinatie.
Maar toch een bewonderenswaardige staat van dienst! Fijn dat ze hem op tijd met pensioen stuurt.

_O-

Ik vond het er een jaar of drie geleden ook een stuk lichter en harmonieuzer uit zien... Maargoed, wie ben ik ;)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:12

Sammie schreef:
http://www.bokt.nl

De Deense vosruin Mistral Hojris (Michellino x Ibsen) van de Britse Laura Bechtolsheimer,
etc

"Maar als er een moment komt waarop ik denk: Hij wordt oud en voelt niet lekker meer dan trek ik hem terug. Hij is mij niks verplicht.”

Allicht is het dier haar niks verplicht. Lekker laten uitwaaien die goeie-ouwe Mistral.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:00

Fijn voor Mistral dat hij lekker van zn pension mag genieten :j
Waarschijnlijk kan zijn mond dan eindelijk genezen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:14

Suzanne F. schreef:
Sammie schreef:

Dat zie je verkeerd Suzanne :D Volgens Klaus Balkenhol is haar rijden een voorbeeld hoe het Skala uitgevoerd moet worden. :j Heb het hem zelf horen zeggen 2 jaar geleden op de Equitana. En dat was voor mij de druppel en ben ik de tribune af gelopen om te gaan shoppen.

koenborias

Re: Dressuurpaard Mistral Hojris dit jaar met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:53

Maar eerst het EK nog EVEN rijden!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:14

[***] schreef:

:')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:43

Vindt haar ook geen fijne amazone om te zien..vindt het wel knap wat ze gepresteerd hebben Mistral heeft echt een mega mooie passage/piaffe..zuiver als een klok!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:45

Iemand ooit al eens gekeken wat voor paard Mistrals is?
Dat is een en al spier en kracht... geen wonder dat je dan af en toe eens wat sterker moet inkomen... en dan toch nog altijd een pak minder spanning op de hele combinatie als ik bij vele anderen zie, oa enkele idolen van velen hier op Bokt...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:52

Dat is onzin..hoe sterk een paard is heeft niks te maken met het gereden zijn! een goed afgericht paard dient licht in de hand te zijn ongeacht de bouw..het heeft met de rijtechniek en africhting van de ruiter te maken.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:08

[***] schreef:

_/-\o_ -O-

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:16

s0173957 schreef:
Iemand ooit al eens gekeken wat voor paard Mistrals is?
Dat is een en al spier en kracht... geen wonder dat je dan af en toe eens wat sterker moet inkomen... en dan toch nog altijd een pak minder spanning op de hele combinatie als ik bij vele anderen zie, oa enkele idolen van velen hier op Bokt...

Af en toe OK, maar ze zat altijd te hakken en te zagen in die mond.
Zeer storend aan het anders fijne beeld!

Prachtig dier, en mag hij dit laatste jaar nog spetteren _/-\o_

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:57

Sjonge... Wat een gezeur, overdrijven is ook een vak! Alsof we niet dwars door de mond van Parcival kunnen kijken, of is dat wel jullie idee van fluwelen handschoentjes? Ik heb genoten van Mistral & Laura tijdens de OS.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:06

Olympia96 schreef:
Sjonge... Wat een gezeur, overdrijven is ook een vak! Alsof we niet dwars door de mond van Parcival kunnen kijken, of is dat wel jullie idee van fluwelen handschoentjes? Ik heb genoten van Mistral & Laura tijdens de OS.

Nou inderdaad. Vind het rijden van Bechtolsheimer er nog prettiger uit zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:54

Lara_Silver schreef:

Ach er zijn altijd mensen die de voorkeur geven aan SM

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:57

Gelukkig dat iedereen behalve Laura zijn of haar paard op de pinken rijdt. In de mond van een paard trekken is gelukkig een zeldzame kwaal, wat hebben onze paarden toch een geluk.

:Y)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:03

sarabande schreef:
Lara_Silver schreef:

Ach er zijn altijd mensen die de voorkeur geven aan SM

Ik vergelijk hier de twee amazone's. En ik mag nog altijd aangeven als ik uit twee kwaden zou moeten kiezen ik Bechtolsheimer zou kiezen en zeker niet Cornelissen. Maar het zijn beiden verreweg de ruiters die ik prefereer qua rijstijl.

Gini: Mijn naam is nou niet zo ongelooflijk moeilijk, daarbij als je scrollt kun je hem zelfs zien staan, Lara. ;) Daarbij rijd ik mijn pony op mijn pinken, hij geeft me dan ook absoluut geen rede om kracht te zetten overigens.

Wat heerlijk hoe kinderachtig hier gereageerd word. (ook in het topic over Kittel, met name sarabande, wat een storend neerbuigende schrijfstijl heb jij zeg) Men uit haar mening en voorkeur tussen twee vrij harde amazones en anderen nemen direct aan dat het paard van de desbetreffende bokker ook zo gereden word. Typisch, had het hier ook niet anders verwacht. :')
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 26-04-13 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:04

Lara, ik had het over Laura, Laura Bechtolsheimer, niet over jou, Lara. ;)
Ik dacht dat mijn sarcasme wel begrepen zou worden, niet dus. :(:)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:06

Mijn excuses dan voor de verwarring. :( Het komt helaas op bokt nogal vaak voor dat de mensen niet de moeite nemen elkaar naam juist te schrijven, kon het niet laten er iets over te zeggen deze keer.. :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:09

Ik vind de kritiek op LaUra ( ;) ) wat van de zotte. Als ik een nieuwsbericht zie met een topdressuurruiter in de titel dan weet ik al zo welke reacties er komen. Ik ben dit keer weer niet teleurgesteld.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:11

Gini schreef:
Hier spreekt een "medestander", want ik vind de kritiek op LaUra ( ;) ) ook wat van de zotte. Als ik een nieuwsbericht zie met een topdressuurruiter in de titel dan weet ik al zo welke reacties er komen. Ik ben dit keer weer niet teleurgesteld.

Ben het met je eens. Als het gaat om een rijtechnische discussie vind ik het nog gaan. Maar in een topic met dit onderwerp is het een beetje misplaatst...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:16

Lara_Silver schreef:
Ik vergelijk hier de twee amazone's. En ik mag nog altijd aangeven als ik uit twee kwaden zou moeten kiezen ik Bechtolsheimer zou kiezen en zeker niet Cornelissen. Maar het zijn beiden verreweg de ruiters die ik prefereer qua rijstijl.

Kijk en dat vind ik nu heel raar, de manier waarop Laura zit te zagen en te trekken en daar ook nog voor beloond wordt vind ik misselijkmakend en absoluut niet te vergelijken met Adelinde. Beiden hebben een paard dat door weinig anderen te rijden zou zijn, maar de wijze waarop Adelinde dat oplost heeft meer mijn respect dan de ingrepen die Laura toepast

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:23

sarabande schreef:
Lara_Silver schreef:

Kijk en dat vind ik nu heel raar, de manier waarop Laura zit te zagen en te trekken en daar ook nog voor beloond wordt vind ik misselijkmakend en absoluut niet te vergelijken met Adelinde. Beiden hebben een paard dat door weinig anderen te rijden zou zijn, maar de wijze waarop Adelinde dat oplost heeft meer mijn respect dan de ingrepen die Laura toepast

Zoals ik al zei, beide rijstijlen zijn sowieso al niet datgene wat ik persoonlijk prefereer. Maar het geheel zowel wedstrijd als training vind ik er bij Laura nog steeds prettiger uit zien dan bij Adelinde.