Gothenburg: Adelinde Cornelissen en Jerich Parzival derde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gothenburg: Adelinde Cornelissen en Jerich Parzival derde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 13:55

www.bokt.nl

Zojuist heeft Adelinde Cornelissen haar proef in de wereldbekerfinale dressuur verreden. Met de vosruin Jerich Parzival (v.Jazz) reed ze naar 75.441 procent. Hiermee komt ze niet verder dan een voorlopig derde plaats. Cornelissen is met deze score geëindigd onder Edward Gal, die met Glock’s Undercover (v. Ferro) nog altijd de tweede plek bezet houdt. Hij kreeg 78.465 procent van de jury. De eerste plaats is nog altijd voor de Duitse Helen Langehanenberg en Damon Hill (v. Donnerhall). Zij staan bovenaan met 79.863 procent.

Momenteel in de ring is Isabell Werth met Don Johnson FRH (v. Don Frederico) , na haar komt nog 1 amazone. De Zweedse Tinne Vilhelmson-Silfvén met Don Auriello (v. Don Davidoff).

Later meer…

Anoniem

Re: Gothenburg: Adelinde Cornelissen en Jerich Parzival derde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:20

Geweldig dat Edward haar eruit heeft gereden! Dat zat er ook aan te komen! :) Knap hoor.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:21

Edward 2e en Adelinde 4e dus wel allebei door naar de kur. Moet zeggen dat ik tijdens Indoor Brabant niet weg was van de nieuwe kur van Adelinde en de uitvoering van Edward ook gewoon beter vond dus ik ben benieuwd waar dit toe leidt

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:22

Wuis schreef:
Geweldig dat Edward haar eruit heeft gereden! Dat zat er ook aan te komen! :) Knap hoor.

Helemaal mee eens! Vind persoonlijk Edward een veel fijnere ruiter :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:33

Parzival is geschrokken in de ring en heeft verzet getoond, vandaar dat ze weggezakt is naar de 4e plek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:43

Logisch dat Edward boven Adelinde eindigt. Parzival was schrikachtig, maar wanneer dat niet gebeurd zou zijn, was ze er ruim boven geeindigd want voor de schrikreactie stond ze ruimschoots bovenaan. Dus dit heeft niet te maken met 'eruit rijden' of 'dat zat eraan te komen'.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:50

Ik hoop toch zo dat Adelinde een Kür rijdt naar eigen tevredenheid
want dit is een uitslag ver beneden hun kunnen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:24

Cayenne schreef:
Logisch dat Edward boven Adelinde eindigt. Parzival was schrikachtig, maar wanneer dat niet gebeurd zou zijn, was ze er ruim boven geeindigd want voor de schrikreactie stond ze ruimschoots bovenaan. Dus dit heeft niet te maken met 'eruit rijden' of 'dat zat eraan te komen'.

Erg zonde idd, hopelijk gaat de kur beter!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:25

Idd mensen, kijk dan toch op z'n minst eens naar de protocol voor je hier van die zaken komt schrijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:27

s0173957 schreef:
Idd mensen, kijk dan toch op z'n minst eens naar de protocol voor je hier van die zaken komt schrijven...

Sommige mensen moeten werken en kunnen niet alles direct bekijken. Met het verkeerde been uit bed gestapt? :+. Het was alleen maar enthousiasme hoor, niks mis mee. ;)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:32

Blijkbaar hadden nogal veel paarden last van spanning in de baan hopelijk kunnen ze er nog een keer rijden voor de kur

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:33

Cayenne schreef:

Erg zonde.... Ben benieuwd naar de rest van wat ze nog gaan presteren.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:34

Wuis schreef:
s0173957 schreef:

Sommige mensen moeten werken en kunnen niet alles direct bekijken. Met het verkeerde been uit bed gestapt? :+. Het was alleen maar enthousiasme hoor, niks mis mee. ;)

En ik moet niet werken dan?
Is simpel hoor, voor je iets schrijft op Bokt bekijk je eerst eens de uitslag, waarbij je direct naar de protocols kan klikken... voor landgenoten, of gewoon interessante combinaties duurt dit hoop-en-al 2 minuutjes...

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:39

s0173957 schreef:
En ik moet niet werken dan?
Is simpel hoor, voor je iets schrijft op Bokt bekijk je eerst eens de uitslag, waarbij je direct naar de protocols kan klikken... voor landgenoten, of gewoon interessante combinaties duurt dit hoop-en-al 2 minuutjes...

Ik ben het met S01 eens als je het niet gezien hebt moet je ook niet zo'n harde reactie neerzetten tot je het wel gezien hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:11

Nouja zeg. Harde reactie? Het moet niet gekker worden. Het zat er wél aan te komen, kijk maar naar de afgelopen wedstrijd. Ik ben juist totaal niet anti-Adelinde, dus zie niet in waarom dit een harde reactie zou moeten zijn (is het ook totaal niet). Waar een mens zich druk om kan maken zeg, kom op.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:17

meer beelden bij FEI:

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:51

Jammer dat Parzival schrok! Ik ben benieuwd naar meer beeldmateriaal.

Wat mij opvalt is dat Adelinde weer is overgestapt naar een hoedje ipv cap!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:04

Wuis schreef:
Nouja zeg. Harde reactie? Het moet niet gekker worden. Het zat er wél aan te komen, kijk maar naar de afgelopen wedstrijd. Ik ben juist totaal niet anti-Adelinde, dus zie niet in waarom dit een harde reactie zou moeten zijn (is het ook totaal niet). Waar een mens zich druk om kan maken zeg, kom op.

Ik snap dat van harde reactie ook niet helemaal. Het zat er inderdaad aan te komen dat Edward een keertje over Adelinde heen zou gaan. En hoe je het ook stelt, Edward heeft Adelinde er nu eenmaal van af gereden vandaag. Anders heb je altijd gelijk wat betreft 'maar voor de fout stond ze op 85%' en zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat als Tinne Vilhelmson met wat meer lef had gereden ze ook hoger was geëindigd :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:37

Zonde dat Parcival schrok. Hij schrok zo te zien ook echt heel erg. Laten we er maar vanuit gaan dat het zaterdag beter gaat. Het kan nog heel spannend worden!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:51

Was nog niets vergeleken met Miciano van Marlies van Baalen. Die sprong steeds alle kanten op. Marlies kon er echt helemaal niets meer mee.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:57

Was de entourage daar zo bijzonder?

Vind het ook gaaf van Helen en Damon Hill. Vind de combi fantastisch. Hadden bij de OS ook wel een medaille mogen hebben ipv Laura B.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:44

ik ben ook wel erg benieuwd naar beeldmateriaal

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:33

Cayenne schreef:
Was nog niets vergeleken met Miciano van Marlies van Baalen. Die sprong steeds alle kanten op. Marlies kon er echt helemaal niets meer mee.

Het schijnt dat de bloemendecoraties nog al spannend waren, ik zag al iets op internetpag van Hoefslag langs komen (FB). En Pattrick Kittel heeft zelfs geprotesteerd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:35

fargo schreef:
Cayenne schreef:

Het schijnt dat de bloemendecoraties nog al spannend waren, ik zag al iets op internetpag van Hoefslag langs komen (FB). En Pattrick Kittel heeft zelfs geprotesteerd.

Het stukje op de site van de Hoefslag is van mijn baas afkomstig :P (Ik werk zelf ook voor de Hoefslag site). Die zit nu in Gothenburg (lucky). Protest is helaas verworpen, maar er komt waarschijnlijk wel een aanpassing in het FEI reglement.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:36

Bij de wedstrijd in Londen van de PARA ruiters was afgelopen jaar ook zoiets aan de hand, toen waaide het zo en waren er ineens overal zandzakken geplaatst, waardoor o.a. paard van Petra van de Zande helemaal van slag was en niet goed presteerde.