Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Wagner: “Tachtig procent van onze bevolking is tegen paardenslachting. We verwelkomen de mening van Robert Redford zeer. Buiten dat de uitvoering van de slacht inhumaan is, kan er door paardenslacht ongewenste drugs in ons voedsel komen. Kijk maar naar wat in Europa is gebeurd. Paarden zijn niet gefokt voor voedseldoeleinden en horen niet in de voedselketen terecht te komen.”
LoveBodin schreef:Wat is er mis met de slacht? Waarom is het in humaan?
Als je hoort hoeveel paarden nog tegenstribbelen na een spuitje.. Of inderdaad dood gaan van verhongering. Dat lijkt me pas inhumaan.
als het goed is, is een paard bij het slachten meteen dood. Klinkt humaner dan vechten voor 't leven.
Jammer dat deze acteur het zo zwart-wit ziet.
Citaat:Advocates for the Oklahoma legislation said it's in the best interest of animals that would otherwise be abused, neglected, starved or sent to Canada and Mexico to meet a painful end in an unregulated plant.
mylittlejoy schreef:Sammie schreef:Wagner: “Tachtig procent van onze bevolking is tegen paardenslachting. We verwelkomen de mening van Robert Redford zeer. Buiten dat de uitvoering van de slacht inhumaan is, kan er door paardenslacht ongewenste drugs in ons voedsel komen. Kijk maar naar wat in Europa is gebeurd. Paarden zijn niet gefokt voor voedseldoeleinden en horen niet in de voedselketen terecht te komen.”
Daarentegen is het veel humaner om zieke paarden te laten verhongeren, verpieteren of anderszins op "natuurlijke" wijze tot hun eind te laten komen. Het is daar toch ook niet tegen de wet om paarden in te laten slapen? Waarom zou het slachten dan wel verboden moeten zijn? In plaats van fel te demonstreren tegen de slachthuizen, kunnen ze beter zorgen dat de regelgeving en handhaving op orde is, zodat de dieren juist op een humane wijze aan hun eind komen.
8nnemiek schreef:Zijn er eigenlijk bronnen te vinden waarin wordt vermeld dat er zo veel paarden in Amerika verhongeren?
Ik lees overal op bokt dat er paarden dood gaan van de honger.. maar voor zover ik weet kost het hooi in Amerika geen drol, hebben ze zo veel grond dat paarden bijna voor niks gestald kunnen worden met weidegang, en voor zover ik weet vindt de SPCA in verhouding niet veel meer verwaarloosde paarden dan hier in Nederland..