Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eenitraM schreef:Ach, en rij je progressief de overgang, komt er op je protocol te staan "Overgang duurt te lang". Ik probeer altijd een eerlijke proef te rijden, zonder poespas. Maar dat wordt weer afgestraft omdat het niet genoeg 'flitsend' is gereden. Rijd ik een keer flitsend, wordt het afgestraft omdat het maar een 'B' proef is.
Volgensmij is het per jury verschillend wat ze willen zien.
Desalnietemin krijg ik mijn winstpunten wel hoor
Loetie84 schreef:Helemaal mee eens. Bij de ene jury krijg je al een wp voor het rijden op de letter, de ander zal het een worst wezen of je gebroken lijn wel 5 meter is, als je je paard maar netjes rijdt.
Ik rij dus ook maar gewoon zo als IK mijn paard wil rijden, en dan zien we wel wat de gek er voor geeft!
Ik blij, paard blij... Of de jury dan blij is, vind ik dan minder belangrijk... Neemt niet weg dat ik ook een goede basis wel belangrijk vind.

. Veel km's maken helpt bij mij. Annash schreef:Verzameling in de B, Germie?
Die juryleden heb ik nog nooit gevonden... niet als ruiter, niet als jurylid!
Ook ik zie, zowel als amazone, jurylid en instructrice, te vaak onvoldoende basis, ook in de B. Dat is jammer, want dat resulteert inderdaad in slordigheid. Mensen willen te snel, te veel, en vergeten het belangrijkste. Maar gelukkig ook een heel hoop niet!
Loetie84 schreef:eenitraM schreef:Ach, en rij je progressief de overgang, komt er op je protocol te staan "Overgang duurt te lang". Ik probeer altijd een eerlijke proef te rijden, zonder poespas. Maar dat wordt weer afgestraft omdat het niet genoeg 'flitsend' is gereden. Rijd ik een keer flitsend, wordt het afgestraft omdat het maar een 'B' proef is.
Volgensmij is het per jury verschillend wat ze willen zien.
Desalnietemin krijg ik mijn winstpunten wel hoor
Helemaal mee eens. Bij de ene jury krijg je al een wp voor het rijden op de letter, de ander zal het een worst wezen of je gebroken lijn wel 5 meter is, als je je paard maar netjes rijdt.
Ik rij dus ook maar gewoon zo als IK mijn paard wil rijden, en dan zien we wel wat de gek er voor geeft!
Ik blij, paard blij... Of de jury dan blij is, vind ik dan minder belangrijk... Neemt niet weg dat ik ook een goede basis wel belangrijk vind.
caro29 schreef:@ loetie het moet wel ongeveer 5 meter zijn. Als je tot x rijdt terwijl het maar 5m moet zijn krijg je wel een 5. Dat is ook een slordigheid wat ik in de ring tegenkom.
Heel veel paarden scoren onvoldoendes op halsstrekken. Ik denk dat wanneer ik een ring van 20 heb dat ik er ongeveer 5 heb die een beetje halsstrekken en daardoor een voldoende krijgen. De rest komt vaak niet eens op borsthoogte en vaak krijgen zij trouwens ook geen ruimte om hals te strekken.