Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:In Groot-Brittannië werden 150 tests gedaan en werd er geen paarden-DNA gevonden.
Van de 16 aangetroffen sporen van fenylbutazon waren er 14 uit het Verenigd Koninkrijk. Daar waren ook veruit de meeste tests op fenylbutazon: 836 van de 3.115.
DubbelDun schreef:Sammie schreef:In Groot-Brittannië werden 150 tests gedaan en werd er geen paarden-DNA gevonden.
Van de 16 aangetroffen sporen van fenylbutazon waren er 14 uit het Verenigd Koninkrijk. Daar waren ook veruit de meeste tests op fenylbutazon: 836 van de 3.115.
Mag ik uit deze quotes konkluderen dat er in Engeland bute in het vlees terecht komt wat NIET van paarden afkomstig is ???
PortRoyal schreef:Ik heb ook wel eens een paard naar de slager gebracht, enkele jaren geleden. Paard was chronisch bevangen en verslechterde elk jaar. Ik weet niet eens waar hij door de da mee ingespoten was in het verleden,kan zomaar Bute zijn geweest,geen idee..Maar als iedereen op de hoogte is van de regels en deze ook naleeft,zowel da als eigenaar, dan moet het probleem zich in de toekomst toch vanzelf oplossen,in elk geval verbeteren.
DubbelDun schreef:Sammie schreef:In Groot-Brittannië werden 150 tests gedaan en werd er geen paarden-DNA gevonden.
Mag ik uit deze quotes konkluderen dat er in Engeland bute in het vlees terecht komt wat NIET van paarden afkomstig is ???
Quir schreef:PortRoyal schreef:Ik heb ook wel eens een paard naar de slager gebracht, enkele jaren geleden. Paard was chronisch bevangen en verslechterde elk jaar. Ik weet niet eens waar hij door de da mee ingespoten was in het verleden,kan zomaar Bute zijn geweest,geen idee..Maar als iedereen op de hoogte is van de regels en deze ook naleeft,zowel da als eigenaar, dan moet het probleem zich in de toekomst toch vanzelf oplossen,in elk geval verbeteren.
Klopt, maar ik denk (mijn mening dus) dat de eerste stap naar probleem oplossing toch echt bij de veeartsen zelf ligt. In mijn ogen kan je niet alle paarden eigenaren dwingen alles te weten, zeker niet op medisch gebied en regels hier omheen. Dierenartsen hebben immers er hard genoeg voor geleerd en zouden deze taak op zich moeten nemen... Zowel het naleven van de regels als de informerende functie die ze (zouden moeten) hebben. Alleen dat gebeurt nu niet (of in ieder geval veel te weinig, want er zijn altijd uitzonderingen).
Lost een hele hoop problemen al direct op.
suffie schreef:Laten we niet vergeten dat alle medicijnen een wachttijd hebben, de een een paar dagen, de ander een paar maanden. Ook buut heeft een wachttijd, maar omdat de fabrikant er geen geld aan wil uitgeven om dit te laten onderzoeken is het verboden om paarden die behandeld zijn met buut te laten slachten voor menselijke consumptie.
Welke slager controleert of jouw paard de laatste maand is ontwormd? De wachttijd voor de meeste kuren is ook zo'n 28 dgn......
fargo schreef:Ik denk dat best veel oude paarden als ze ziek zwak en misselijk zijn aan het einde van hun leven buut krijgen. En dat dat lang niet altijd genoteerd wordt, veel mensen hebben het paspoort van hun paard niet op stal liggen en dan nog wordt het wel vergeten denk ik. En als ze daarna het niet gaan redden en naar de slacht gaan, dan kijk ik er niet van op..
Onze oude man had het wel in zijn paspoort staan overigens, maar hij is ook niet geslacht maar ingeslapen.