Meisje (16) loopt schedelbreuk op na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Meisje (16) loopt schedelbreuk op na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:09

http://www.hbvl.be/limburg/leopoldsburg/meisje-16-loopt-schedelbreuk-op-na-val-van-paard.aspx

Voor een 16-jarig meisje uit Leopoldsburg eindigde een tochtje te paard gisterenmiddag in het ziekenhuis. Zij en haar begeleider bevonden zich in de bossen vlakbij de Hamsesteenweg toen haar dier plots schrok en steigerde.
Het meisje viel uit het zadel op de grond en werd met een zwaar hersentrauma en een schedelbreuk overgebracht naar het ziekenhuis. Ze is niet in levensgevaar.

Haar paard dat de weg was opgelopen, werd aangereden door een wagen. Het dier raakte zwaargewond aan het achterbeen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:10

pff :n

Eerst je zelf en dan word je dier ook nog eens aangereden..

roombolletje

Re: Meisje (16) loopt schedelbreuk op na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:12

had ze een cap op? Wel heel erg sneu

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:15

dubbel erg dit vreselijk..

veel sterkte.

roombolletje is dat nu nog van belang dan? het kwaad is al geschiet altijd dat gezeur, zeuren om te zeuren en da maar erachter zetten wat sneu zeg...
Laatst bijgewerkt door onley op 18-04-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:16

Heftig!! Beterschap aan de amazone, hopelijk komt ze er goed van af.. Sterkte aan alle betrokkenen

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:18

Hopelijk komt met de amazone en het paard alles weer goed.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:19

pfff het zou je maar overkomen... heel erg veel sterkte aan baas en dier.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:19

Zo, das heftig...hopelijk komt het met beiden weer goed!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:22

onley schreef:
dubbel erg dit vreselijk..

veel sterkte.

roombolletje is dat nu nog van belang dan? het kwaad is al geschiet altijd dat gezeur, zeuren om te zeuren en da maar erachter zetten wat sneu zeg...

Opzich niet een heel irrelevante vraag? Gezien het opgelopen trauma is het voor het verkrijgen van een indicatie van de situatie best begrijpelijk dat een dergelijke vraag wordt gesteld. Meisje is ook minderjarig en gezien er veel campagnes zijn na de val van Courtney King Dye met betrekking tot het dragen van een cap, kan ik me goed voorstellen dat roombolletje zich dit afvraagt. Misschien, als er eventueel blijkt dat er geen cap gedragen werd, dat dit weer meer onder de aandacht gebracht kan worden. Voorkomen van zwaar hersentrauma en schedelfracturen daarbij voorop laten staan om zoveel mogelijk te voorkomen, uiteraard.

Edit: Zie dat roombolletje 13 jaar is. Dan kan ik eigenlijk alleen maar blij worden van zo'n reactie. Tegenwoordig rijden al die 13/14/15 jarige meiden hier bij mij in t dorp standaard zonder cap. Hou mn hart altijd vast als ik zie wat voor capriolen ze op de weg uithalen. Alleen maar fijn dat een meisje van 13, zoals roombolletje dus, zich dat hierbij afvraagt toch?
Laatst bijgewerkt door Hollyleaves op 18-04-13 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:25

Ik snap @Onley wel, altijd gelijk dat gemekker over een cap...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:28

Klopt, maar het is helaas vaak niet onterecht. Trauma van buitenaf kan er behoorlijk door beperkt worden, dus ik snap dat het opkomt. Is ook niet bepaald een licht onderwerp, dat cap vs geen cap

Nibbit

Nouja het is wel relevant op zich.. ook al is het kwaad al geschied ;)

mooihoofd

sorry maar met een cap op kan je ook nog een hersentrauma krijgen.hoop dat deze meid er weer snel boven op komt en het paard ook

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:34

Jeetje wat heftig.. ;(

Ik hoop van harte dat ze een cap op had! Wel goed om te lezen dat ze buiten levensgevaar is, dit soort nieuwsberichten zijn wel eens anders geweest....... Hoop ook dat haar paard er weer helemaal bovenop gaat komen! Heel veel sterkte voor het meisje, de familie en alle betrokkenen wat een naar ongeluk. ;(

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:35

Ik wilde niet controlerend overkomen, maar ik vroeg me gewoon af of ze een cap op had. Stel ik zou vallen met cap, of die cap de val dan breekt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:37

roombolletje schreef:
Ik wilde niet controlerend overkomen, maar ik vroeg me gewoon af of ze een cap op had. Stel ik zou vallen met cap, of die cap de val dan breekt?

Vraag ik me ook af.

Sterkte voor de amazone.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:37

mooihoofd schreef:
sorry maar met een cap op kan je ook nog een hersentrauma krijgen.hoop dat deze meid er weer snel boven op komt en het paard ook

Met cap van je paard donderen en dan hersenletsel oplopen, ja tuurlijk kan dat. Moet je nagaan wat er dan gebeurt in zo'n situatie waarbij je geen cap op hebt.

Hulde aan roombolletje, meer jonge meiden zouden zich zorgen moeten maken om waarom dit ongeluk zo heeft moeten zijn.

Edit: een cap kan breken ja bij een val. Ik ben in elk geval blij dat mijn cap anderhalf jaar geleden kapot is gegaan en ikzelf alleen maar wat stukjes asfalt in m'n gezicht had en een paar dagen duizelig was.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:38

mooihoofd: Dat ontken ik ook nergens? Dat kan je inderdaad zeker. Dat het arme meisje hersentrauma heeft opgelopen wordt aangestipt. Daarom vond ik het niet een rare vraag, met betrekking tot het inschatten van de situatie (zoals je kan lezen in mijn eerste post).

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:41

Ik snap wat je bedoelt Roombolletje, het kwam bij mij in eerste instantie anders over dan je bedoelde.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:41

Ik hoop dat het weer goed met haar gaat, en vraag me inderdaad ook af of ze een cap op had. Zo ja zal ze er zonder niet meer geweest zijn. Ik heb in september een ongeluk gehad, Met een CAP OP en evengoed een zware hersenschudding tegen een hersenkneuzing aan opgelopen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:42

Beter de kap gebroken dan je schedel gebroken, daar komt het bij dit soort heftige vallen toch wel op neer.

Mocht dit meiske wel een cap gedragen hebben: kun je nagaan. Dan lag ze anders wellicht niet in het ziekenhuis maar heel ergens anders.
Mocht ze geen cap gedragen hebben... eeuwig zonde van zo'n jong leven dat nu gewond in het ziekenhuis ligt.

Hoop dat het goed komt, ook met het paard.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:46

Het is toch dé ontbrekende en belangrijke informatie om te weten of ze een cap op had?

Ik wil graag weten of ze ondanks het dragen van een cap alsnog hersenletsel op heeft gelopen, in dat geval heeft de cap waarschijnlijk haar leven gered.
Droeg ze geen cap, dan heeft ze misschien veel geluk gehad dat ze nu buiten levensgevaar is.

Voor de discussie over het dragen van wel/geen cap, wat nu eenmaal een blijvende en zeer belangrijk 'topic' is, is dit waardevolle informatie!

Ik hoop dat het meisje er bovenop komt, zo ook het paard.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:49

Ik heb van horen zeggen dat ze er geen op had en het paard 3 jaar is. Weet niet of het effectief zo is omdat het niet in het artikel staat dus pin jullie er niet op vast.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:56

mooihoofd schreef:

Helaas is dat bij ons in de straat ook zo gegaan, het meisje droeg wél een cap en is uiteindelijk aan haar hoofdverwondingen overleden... :o

Erg hoor, zo'n ongeluk...
Wat vreselijk dat het paard ook ernstig gewond is geraakt...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:08

Met cap op kun je ook rare smakker smaken maar dan zou het waarschijnlijk haar leven hebben gered. Zo ging ook mijn cap door de midden bij een val, op een grasveld nog wel. Gelukkig verplicht mn vader het rijden met cap, anders verkoopt hij de paarden. Heeft hij gezegd sinds ik jong was.

Als ze geen cap droeg wens ik haar alsnog veel beterschap en het paard natuurlijk ook :)). Maar zou dan een beetje een eigen schuld kwestie worden, ook al is dat hard zeggen. Bij ons in de buurt rijden ze ook zonder cap op een dijk waar jongeren overheen denderen met de auto en je nauwelijks uit kan wijken. Vre-se-lijk.