Gemis droge ligplaatsen voor pony's beboet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gemis droge ligplaatsen voor pony's beboet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:58

http://www.destentor.nl/ / www.bokt.nl

Wegens het gebrek aan droge ligplaatsen voor negen pony's en een koe heeft de economische politierechter in Zwolle een landbouwbedrijf uit Collendoorn een boete opgelegd van tweeduizend euro. De helft hiervan is voorwaardelijk.

De stallen werden in 2012 in vier maanden tijd vier maal gecontroleerd. Twee maal was er het e.e.a. niet in orde. Tegenover de inspectiedienst had de eigenaar van het bedrijf bekend dat ze de stallen niet op tijd had uitgemest. "Kennelijk heeft het bedrijf er moeite mee om de boel op orde te houden'', aldus de aanklager. De beklaagde zelf kwam niet opdagen, waardoor geen verweer werd gepleegd.

De aanklager achtte een stok achter de deur van belang om herhaling te voorkomen. De rechter was het hiermee eens en legde de boete conform de strafeis op. De rechter hield wel rekening ermee dat het bedrijf nog niet eerder was veroordeeld.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:12

Las het net op de stentor, is dicht bij mij in de buurt, ben benieuwd om wie het gaat.
sneu voor de pony's dat ze geen schone stal krijgen

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:51

de paarden naast ons hebben niet eens een stal
daar doet de dieren politie niets mee pas als het 10 dagen min 10 is dan mogen ze wat doen

verdad

Re: Gemis droge ligplaatsen voor pony's beboet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:34

Tiger27, het een heeft toch niks het met andere te maken?
Dat ze geen stal hebben zegt niks? Hoe is de ondergrond waar ze lopen, is er beschutting? water? hoeveel ruimte?

Altijd fijn te lezen dat mensen beboet worden als het gaat om dierenwelzijn, ze zullen vast geen boete uitdelen voor een stalletje een dag te laat uitmesten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:36

tiger27 schreef:
de paarden naast ons hebben niet eens een stal
daar doet de dieren politie niets mee pas als het 10 dagen min 10 is dan mogen ze wat doen

Heeft die van mij in de zomer ook niet. Dan heeft ze een paar mooie bomen om beschutting te zoeken. In de winter heeft ze wel een stal, maar daar komt ze alleen maar in om even wat te eten te pakken en dan is ze zo snel mogelijk dat ding weer uit :')

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:51

Wij hebben ook een pensionpaard op stal die meer ongelooflijk nat ligt als droog staat!
Maar dan ook geen schoon sprietje in de stal te bekennen,zwart vd stront en plas......
Zo'n hekel aan BHA!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:17

vivana schreef:
Wij hebben ook een pensionpaard op stal die meer ongelooflijk nat ligt als droog staat!
Maar dan ook geen schoon sprietje in de stal te bekennen,zwart vd stront en plas......
Zo'n hekel aan BHA!!

Waarom doe je daar niets aan? Je kunt de eigenaar daar toch op aanspreken? Of de DB waarschuwen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:19

De eigenaar of de stalhouder ... desnoods zelf een riek pakken en de stal doen ?

Alleen maar naar het beestje kijken en boe en bah roepen is het niet mee geholpen ....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:51

[***] schreef:
vivana schreef:
Zo'n hekel aan BHA!!

Waarom doe je daar niets aan? Je kunt de eigenaar daar toch op aanspreken? Of de DB waarschuwen?

Tja ik kan best aanspreken.....maar ik ben niet die betalende klant van dát paard (nouja betalende....)
@Shirley; dat kost de eigenaar vd stal nog meer geld en wie betaald dat?
Ik zou het wel weten,niet of veeeeel te laat betalen...mnd....paard meenemen en oprotten zie maar waar je naartoe gaat.
En eerlijk ik ga MIJN geld toch niet in andermans paard steken? Lekker gemakkelijk is dat niet?...
Als het paard op dreigen staat van omkomen(in de zin van geen voer meer krijgt) geloof mij maar dat ik dan de AID of politie bel!

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:54

Een beetje pensionhouder laat niet gebeuren dat een paard er zo bij staat en hoort zelf gelijk in te grijpen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:59

Mimo schreef:
Een beetje pensionhouder laat niet gebeuren dat een paard er zo bij staat en hoort zelf gelijk in te grijpen.

Zou je zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:05

vivana schreef:
Tja ik kan best aanspreken.....maar ik ben niet die betalende klant van dát paard (nouja betalende....)@Shirley; dat kost de eigenaar vd stal nog meer geld en wie betaald dat?Ik zou het wel weten,niet of veeeeel te laat betalen...mnd....paard meenemen en oprotten zie maar waar je naartoe gaat.En eerlijk ik ga MIJN geld toch niet in andermans paard steken? Lekker gemakkelijk is dat niet?...Als het paard op dreigen staat van omkomen(in de zin van geen voer meer krijgt) geloof mij maar dat ik dan de AID of politie bel!

Sorry, maar ik begrijp er werkelijk helemaal niets van. Je wacht tot het dier nog net niet omvalt van de honger voordat je actie onderneemt? En wat bedoel je met betalende klant van dát paard? Of is het zo dat de stalhouder niets aan het paard doet omdat de eigenaar niet of te laat betaald? En daarom doe jij ook niets?

Ik wil je niet beschuldigen, maar het is mij gewoon niet duidelijk hoe eea in elkaar steekt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:12

Je bent niet de enige, [***], ik begrijp er ook geen hout van ...

Volgens mij is degene die het ziet en niets doet evengoed strafbaar :j

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:56

???lijkt me stug,hij wordt nog altijd gevoerd alleen het hok is een ellende....en daar stoor ik me verschrikkelijk aan...
En nee niet bijna dood hoeven gaan hoor,dat is wel het laatste wat ik zou laten gebeuren.
Ik mag niet stelen en ga uiteraard niet van me eigen centen een paard van ioemand anders mee onderhouden,jullie wel?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:07

Ik zou wel een pak stro kunnen missen, geen enkele moeite mee ... liever dat , dan me er aan storen en er vervolgens zo aan voorbij lopen, dat zou ik dus gewoon niet kunnen :n

En als je er dan zelf geen tijd, geld of moeite in wil of kan steken, dan zou ik toch de daarvoor bestemde instanties inschakelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:10

Ik begrijp het nog steeds niet wat "betalende klant" enzo betreft, maar ik zou er best wel wat aan uit willen geven. En het hoeft niet eens geld te zijn, maar even een uurtje om de stal schoon te maken hebben we allemaal wel. En anders moet je, je er niet aan ergeren....

Of zoals Shirley zegt instanties inschakelen of de eigenaar er op aan spreken, dat hij/zij zijn dier verwaarloost. Of de stalhouder vertellen dat je de instanties in gaat schakelen omdat er bij hem op stal een paard verwaarloost wordt. Het kan wel zo zijn dat hij nog geld van de eigenaar krijgt, maar daar kan het paard toch niets aan doen? Dus gewoon dat dier helpen zou ik zeggen.