Onder de nieuwe noemer Open Groninger Kampioenschappen, (O.G.K.) kijkt het bestuur van fokvereniging de V.H.V. en manege De Drie Sporen terug op een zeer geslaagd evenement die zaterdag 13 april plaatsvond in de manege De Drie Sporen in Onstwedde.
De juryleden Bart Henstra en Cor Loeffen konden onder goede belangstelling van het publiek een kopgroep van goede paarden samenstellen. Vol lof aan de jury die de paarden de tijd gaven en vervolgens zelf de tijd nam om de paarden goed toe te lichten, zodat het ook leerzaam was voor de belangstellenden op de tribune.
In de rubriek vrijbewegen, driejarigen ging de winst naar Faphira (Westpoint uit Zaphira elite IBOP-dres van Sandro Hit) die onder andere een 8 scoorde voor de galop en aanleg als dressuurpaard. In totaal scoorde de bruine merrie 78,5 punten. Plaats twee, met 77,5 punten, was voor Fleur (Uphill uit We-We van Flemmingh). De merrie werd geroemd vanwege haar stap en souplesse.
Bij de vier jaar en oudere paarden won Enjoy (Sir Oldenburg uit Womanda van Rhodium) de rubriek vrijbewegen. De vierjarige merrie kreeg onder andere een 8 voor de draf en kwam uit op een totaal van 74 punten. De zevenjarige Benice H (PROK v.Sandreo uit Renenta keur van Lennard, fokkers E. & H. Huiting uit Onstwedde) werd tweede met 71.5 punten. Op de voet gevolgd door de elfjarige vosruin Vasco (Cabochon uit Beliza van Formateur), die in totaal 71 punten kreeg.
Fassbinder (Arezzo VDL uit Samarinda van Park Ridge Lobell) won in Onstwedde de rubriek vrijspringen voor driejarigen met een score van 76,5 punten. Op plaats twee eindigde Fresno H (Singapore uit O’Kristy ster van Colino) met 74.5 punten. De vierjarige Verdi-zoon Dollards Esperance (uit Whitney C van Lake Bid) won het kampioenschap vrijspringen voor vier jaar en oudere paarden.
en ik rijdt op dollards Esperance die het vrijspringen 4 jaar en ouder heeft gewonnen en mijn andere topper Dollards Cracker Jack werd 3e hierin helemaal blij met mijn toppertjes