De 21-jarige KWPN hengst Rubiquil (Rubinstein I x Roemer x Homerus) van Stal Hexagon is definitief goedgekeurd in Noorwegen, op basis van zijn eigen prestaties en die van zijn kinderen. De donkerbruine hengst liep zelf onder Leunus van Lieren ook op Grand Prix dressuurniveau. Veel van zijn kinderen, onder ander Ollright, Truppa, Royal Ruby en Roumanda zijn inmiddels ook op dat niveau uitgekomen.
De hengst staat al enige tijd in Noorwegen waar hij reeds voor de fokkerij werd ingezet. Het stamboek verlangde echter nog nieuwe röntgenfoto’s en een nieuw cornage-onderzoek. Daarnaast moest de hengst nog beoordeeld worden. Hij kreeg een acht voor zijn exterieur en karakter. “Het stamboek was zeer tevreden over de hengst. Wij delen hun opvatting en zijn blij dat Rubiquil het daar erg goed naar zijn zin heeft”, aldus Stal Hexagon op hun website.
De hengst staat ter dekking op het station van Nina Karstensen. In Nederland is alleen nog diepvriessperma beschikbaar.
Ik heb al een 8-jarige Rubiquil merrie en dat is zo'n geweldig paard, dat we dus besloten hebben om nog een keer te fokken met Rubiquil. Op dit moment loopt ze L2 met winst, ik spring en cross ermee en kan zonder problemen een buitenrit maken, echt een fantastische veelzijdigheid
Het lijkt mij wel wat om hem op mijn gelderse (elegant x zep) merrie te gebruiken, dat Rubinstein bloed geeft zulke geweldige karakters. En de verder bloedvoering lijkt mij wel passend voor gelders.
MIjn merrie is ook rubiquil x gelders bloed (rubiquil X parcival) en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt: een merrie met massa, nuchter in haar koppie, maar geen dooie, erg looplustig en wil erg graag werken. Daarbij leert ze erg makkelijk. Ze is nu 5 en kan alle z-oefeningen al, incl de wissels. Ze vindt het erg leuk om te werken en speelt met de oefeningen. Verder is ze als 3-jarige (toen net 2 maanden in mijn bezit) al meegeweest naar het bos: zonder problemen de wagen op en af, met een lang teugeltje door het bos, heerlijk dus.
@passiepeer: wat bedoel je met het vraagteken?
kamsel
Geplaatst: 17-04-13 20:20
passiepeer schreef:
Leunus van Lieren?...
Als ik het goed heb, heeft Leunus hem het eerst grand prix gestart..
pillow
Geplaatst: 17-04-13 20:40
passiepeer schreef:
Leunus van Lieren?...
Is de vader van Laurens en de eigenaar van stal Hexagon