Springpaard Robin Hood W weer volledig in training

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Springpaard Robin Hood W weer volledig in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 12:28

www.bokt.nl

Het voormalige topspringpaard van Ben Maher, Robin Hood W (v. Animo) is weer volledig aan het werk. De inmiddels 15 jarige ruin heeft een aantal jaar last gehad van een beenblessure.

Ben Maher tegen het Britse horse and hound: ”We gaan niks overhaasten, ik hoop echt dat het dit keer gaat lukken. We nemen de tijd. Hopelijk kunnen we volgend maand weer springen. Maar zeker niks noemenswaardig tot na de zomer. We gaan geen druk op hem zetten.”

“Het is zo frustrerend, het is een kleine ligament blessure waarmee sommige paarden gewoon mee door kunnen springen, maar hij geeft duidelijk aan dat hij het voelt en pijn heeft.”

In 2010 werd Maher met de KWPN ruin uitgeroepen tot Britse Combinatie van het Jaar. In 2009 was Robin Hood W een van de genomineerden voor paard van het jaar bij het KWPN stamboek. Maher en Robin Hood W werden dat jaar derde in Hickstead, Cannes en Calgary. In 2008 werden ze tweede in de Grand Prix van Londen. Robin Hood W stond in 2009 tweede op de wereldranglijst springen. De combinatie was met een veel belovende carrière bezig toen de blessure roet in het eten gooide.

Jolliegirl

Re: Springpaard Robin Hood W weer volledig in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:58

Waarom doorgaan als je ziet dat je paard het voelt en pijn heeft? :S

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:32

Jolliegirl schreef:
Waarom doorgaan als je ziet dat je paard het voelt en pijn heeft? :S

Dat doet hij toch ook niet????

Het is zo frustrerend, het is een kleine ligament blessure waarmee sommige paarden gewoon mee door kunnen springen, maar hij geeft duidelijk aan dat hij het voelt en pijn heeft.”

Dus MAAR hij geeft aan dat hij er last van heeft, dus hij heeft hem niet meer gesprongen.....

Jolliegirl

Re: Springpaard Robin Hood W weer volledig in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:30

Maar wel volledig in training......

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:11

Dat staat een beetje verwarrend in de tekst maar ik weet zeker dat dat niet is wat hij bedoelt. Ik denk dat hij aangeeft dat hij er pijn aan HAD. Dit is misschien een quote van een tijd terug.

Ik hoop dat jullie toch zeker snappen dat hij niet praat over een blessure die voorbij is en een paard dat weer rustig kan beginnen terwijl dat hij pijn heeft op dit moment :n