Grand National winnaar Mania in ziekenhuis na val

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Summerly_

Grand National winnaar Mania in ziekenhuis na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 22:05

bbc.co.uk

Winnaar van de Grand National, Ryan Mania, is in het ziekenhuis opgenomen na het oplopen van rug- en nekletsel bij een val op Hexham Racecourse. De 23-jarige Schot, die Auroras Encore zaterdag naar een 66-1 overwinning reed op Aintree, kwam ten val in de St John Lee Handicap Hurdle.
Mania, die naar verluid stabiel is, berichtte op Twitter: "Bedankt voor alle berichten. Ik voel me prima. Ik blijf in het ziekenhuis en verwacht morgen nog een scan, daarna zou ik naar huis moeten gaan."

Mania reed Stagecoach Jasper voor winnende trainer van de National, Sue Smith, enkele uren nadat er foto's van hem en Auroras Encore waren genomen bij de stallen in West Yorkshire.

Het ziet ernaar uit dat hij een trap tussen zijn schouderbladen kreeg nadat zijn paard viel, waarna hij voor meer dan een half uur behandeld werd en uiteindelijk met de traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd werd. Hij was bij kennis en werd in de helikopter gelegd op een wervelplank.
Het medisch personeel op de baan beoordeelde zijn verwondingen als "ernstig", maar bij aankomst bij de Royal Victoria Infirmary in Newcastle bleek zijn toestand stabiel te zijn. Op maandagochtend zal Mania een preventieve MRI-scan ondergaan.
Een woordvoerder van de Great North Air Ambulance zei: "De heer Mania heeft verwondingen opgelopen aan nek en rug. Hij viel van het paard op hoge snelheid en is waarschijnlijk door een ander paard geraakt terwijl hij op de grond lag. Hij heeft veel pijnstillers gekregen en is momenteel stabiel." Baanmedewerker James Armstrong meldde later: "Zijn manager en partner zijn bij hem. Ik weet dat hij enkele scans gehad heeft en dat ze wachten op de resultaten, maar er is verder geen nieuws op dit moment."

aanverwant artikel:
[VN] Auroras Encore wint Grand National
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 08-04-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verplaatst van ON-> VN

tassie

Re: Grand National winnaar Mania in ziekenhuis na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:11

Heftig

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:25

Zo te horen valt het gelukkig mee. Pff, de ene dag win je de national en de volgende dag lig je in een traumahelicopter...

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:30

"Mania'a agent Bruce Jeffrey, said: "Ryan had his MRI scan this morning and it has shown up a very small fracture in his C7 vertebra and there is also some soft tissue and ligament damage."

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:32

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:49

Wat fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen en dat hij weer thuis is!!

(wel 'toepasselijk' dat hij juist in deze race ten val kwam... St John Lee Handicap Hurdle :+ )

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:53

Je hoort de laatste tijd zo veel ruiters die een nare val hebben gehad . Gelukkig valt het mee voor hem