Auroras Encore wint Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Summerly_

Auroras Encore wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 16:48

bbc.co.uk

Met een kans van 66-1 gaf Auroras Encore jockey Ryan Mania en trainer Sue Smith een onverwachte overwinning in de Grand National van 2013.

Het was de eerste keer dat Mania deelnam aan de race en zijn paard eindigde sterk met negen lengten voorsprong. Ze passeerden de finish voor het in Wales getrainde koppel Cappa Bleu (12-1) en Teaforthree (10-1) met Oscar Time als vierde en Rare Bob als vijfde. De favoriet, Seabass, gereden door Katie Walsh, viel in de laatste fase terug.

Auroras Encore eindigde vorig jaar onder Mania als tweede in de Scottish Grand National op Ayr, maar het zag er niet naar uit dat de elfjarige deze keer zou verliezen na het afschudden van zijn rivalen en een overweldigende sprong op de laatste van de 30 hindernissen.

"Er zijn geen woorden om dit te beschrijven," zei Mania na de race. "Ik heb een droomrit gereden, ik kon mijn geluk niet geloven.
Ik kon het paard niet laten zitten. Ik had de keuze tussen twee paarden, maar hij eindigde vorig jaar als tweede op deze baan, dus ik bedacht dat ik beter loyaal aan hem kon blijven. Hij genoot van elke seconde. Hij was simpelweg geweldig."

Smith, de vrouw van oud-internationaal springruiter Harvey Smith, is de derde vrouwelijke trainer van een Grand National winnaar na Jenny Pitman (Corbiere en Royal Athlete) en Venetia Williams (Mon Mome).

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:17

Erg mooie, rustige race deze keer! :j

_Summerly_

Re: Auroras Encore wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 20:06

Ik heb het helaas met de BBC-tekstfeed moeten doen. Internet lag er hier uit en C4 zit ook niet in het televisiepakket. Ben wel benieuwd naar de recap. :j

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:09

Heb erg genoten van de race dit jaar. Was aan het juichen voor teaforthree :p

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:23

Ik had het ook voor Teaforthree :j

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:41

Ik vond het ook een mooie, rustige race dit jaar :j

Knap dat hij voor het eerst aan deze race mee doet als jockey zijnde en meteen wint!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:38