Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
Ik hoop dat dat wil, want lichamelijk gezien ben ik wel een zwakke schakel, met vier dikke schroeven en platen in mijn rug.
Maar mijn paard kan er ook wat van hoor, met haar artrose..
Mooi duo dacht ik zo!
Maar ja niet structureel genoeg.... en daarbij ben ik vooral stijf dus daar helpt hardlopen volgens mij ook niet in.....
Makkelijk praten voor die profs die grooms en stalphulpen hebben. Mij niet gezien, ben blij als ik 's-avonds op de bank bij de tv kan ploffen, ondanks dat de afwas er dan nog wel eens staat en die me dan ook gestolen kan worden.
Mousmous schreef:Ik begin er niet aan. Heb mijn baan, 25 uur in de week, 10 boxen uit te mesten, voeren, buiten zetten, 6 paarden om te rijden, moet dan nog ons huisje zien bij te houden, plus de buitenboel, boodschappen doen, eten koken. 11 katten en 3 honden die ook aandacht nodig hebben. Krijg ik nu allemaal al niet voor elkaar. Daarbij ben ik 53, ben een poosje geleden fiks van mijn grootste paard van 1,78 gekletterd terwijl ik zelf 1,60 ben. Grappige was dat ik niet eens spierpijn had. Zit dus schijnbaar nog niet zo rot in elkaar.Makkelijk praten voor die profs die grooms en stalphulpen hebben. Mij niet gezien, ben blij als ik 's-avonds op de bank bij de tv kan ploffen, ondanks dat de afwas er dan nog wel eens staat en die me dan ook gestolen kan worden.
Mousmous schreef:Ik begin er niet aan. Heb mijn baan, 25 uur in de week, 10 boxen uit te mesten, voeren, buiten zetten, 6 paarden om te rijden, moet dan nog ons huisje zien bij te houden, plus de buitenboel, boodschappen doen, eten koken. 11 katten en 3 honden die ook aandacht nodig hebben. Krijg ik nu allemaal al niet voor elkaar. Daarbij ben ik 53, ben een poosje geleden fiks van mijn grootste paard van 1,78 gekletterd terwijl ik zelf 1,60 ben. Grappige was dat ik niet eens spierpijn had. Zit dus schijnbaar nog niet zo rot in elkaar.Makkelijk praten voor die profs die grooms en stalphulpen hebben. Mij niet gezien, ben blij als ik 's-avonds op de bank bij de tv kan ploffen, ondanks dat de afwas er dan nog wel eens staat en die me dan ook gestolen kan worden.
), maar ik heb wel conditie genoeg om een uur bloedfanatiek te rijden
Vudress schreef:Het gaat er niet om of je het rijden een uur (of twee) volhoudt. Het gaat om de manier waarop je dat doet en waarop je je hulpen kunt (blijven) geven, ook als het rijtechnisch moeilijk wordt.
Ik heb gemerkt dat mij dat een stuk makkelijker afgaat nu ik er meer sporten naast doe. Als nu een paard eens sterk wordt, of ik moet door blijven rijden terwijl het moeilijk wordt, doe ik dat met veel minder moeite.
Ik heb 14 jaar gereden en pas de laatste paar maanden kreeg ik er zo'n last van.
, maar zeker voor paardrijden. Als jij na een rondje draf al buiten adem bent, verkrampt je lijf en daar heb jij niet alleen last van, maar vooral je paard. Hardlopen is wellicht goed voor je conditie, maar je zult vooral al je paardrijspieren ( en dat zijn er meer dan je denkt) soepel en sterk moeten maken.