Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:59

* Bokt.nl


Afbeelding
Het team van Bokt heeft dit paasweekend niet alleen genoten van de sneeuw en de paaseieren, maar ook van de introductie van onze 1 april datingsite: http://www.BiksEnBytes.nl. In samenwerking met Tweakers is er in korte tijd hard gewerkt om speciaal voor de gelegenheid compeet werkende datingsite uit de grond te stampen.

En met succes! Binnen een dag meer dan 100 pagina's aan reacties, de hele dag door oververhitte servers en een site die zo zoet was dat het roze nog dagen later pijn aan je ogen doet! Gaan Bokt en Tweakers echt serieus samenwerken op datinggebied? Dat niet. En hoe zit het met dat slimme algoritme dat kijkt naar je posts op Tweakers en Bokt en je dus een perfect passende match oplevert? Dat bestaat helaas ook niet, de matches waren behoorlijk random. Maar het was wel de bedoeling om jullie een leuke dag te bezorgen, en aan de reacties te zien is dat geslaagd :)

Natuurlijk mogen een paar statjes niet ontbreken: In een dag tijd zijn er meer dan 17.500 matches gemaakt en hebben jullie ruim 200.000 berichten uitgewisseld. Op het drukste moment waren 1200 mensen tegelijkertijd aan het chatten en flink wat matches hebben honderden berichten met elkaar gedeeld. Dit heeft ook geleid tot een aantal dates en veelbelovende contacten. Om die reden blijft de site voorlopig nog even online zodat iedereen die wil zijn matches nog kan spreken. De crews van Bokt.nl en Tweakers ontvangen graag de uitnodiging voor de eerste bruiloft!

Geslaagde matches
Want het idee is echt zo gek nog niet: in het Boktteam zitten daadwerkelijk veel paarden-geek-stelletjes die erg gelukkig met elkaar zijn. En dat er tussen alle gemaakte matches af en toe een geslaagde zat bleek wel uit jullie reacties. Zo schreef een Bokker: "Leuk initiatief! Ik heb maandag redelijk wat uurtje plat gelegen van het lachen. Wat kunnen mannen ouwehoeren! En geheel onverwacht een date aan overgehouden waarvoor ik nu al bloednerveus ben...." En een Tweaker: Zo weer nieuwe gesprekjes gehad en was weer gezellig. (..) En ik wil ook nog melden dat jullie helemaal geen dames zijn die geen leven hebben en dus alleen maar met paarden bezig zijn... Dat beeld heerste in het begin nogal op Tweakers (al dacht ik dat vanzelfsprekend niet) en dat beeld is compleet weggevaagd en ik hoop andersom ook een beetje."

In de aanloop naar 1 april toe was het nog even flink spannend of alles technisch goed zou komen. Shadow0 en Bart hebben samen met een aantal Tweakers hard gewerkt om alles op 1 april online te zetten. Natuurlijk kwam alles uiteindelijk goed! Of ja... Eigenlijk iets té goed. De site was gewoon té succesvol. We hadden geen van allen gedacht dat het zó storm zou lopen. Zo storm, dat een hoop mensen zich op de andere site hebben aangemeld (paardrijdende Tweakers, tweakende Bokkers? :) ) en op beide fora in kletstopics en op IRC lustig door wordt gechat. En anders wel op Facebook, Whatsapp of het nerd-compatible IRC!

De aanloop
Maar... 1 april is maar één dag natuurlijk, al veel vroeger was er een topic op FZ geopend met speculaties over wat de 1-aprilgrap zou worden, dus daarin kon het team al leuk los met (deels valse) hints geven. Allereerst heeft Dribbel een speurtocht uitgezet door Europa, waarvan de route een hartvorm had. Al snel (na zo’n 70 pagina’s…) hadden jullie alle landen. En wat later had 01San de primeur " Vormen de landen een hart? Als je lijntjes trekt?. Bingo! Een aantal mensen zaten er toen heel erg dichtbij: Paisano We krijgen Bokt blind dates *\%/* 200 vrouwen per man :P en Iejoorr Morgen wordt Bokt 1 grote datingsite :D

Tijd dus voor een afleidingsmanouvre, de paardentandenborstel! Om de tandenborstel aandacht te geven, hadden een hoop mods een onderschrift met tanden of tandenborstels in verwerkt. Die van Mri was het 'lekkerst' := Liefde is.... hem in een restaurant jouw tanden lenen als hij de zijne weer vergeten is!. En er ontsnapten ineens banners over de nieuwe paardentandenborstel. Team natuurlijk ontzettend 'zenuwachtig', Bart werd 'gepbt' en als je de berichten op FZ las waren een flink aantal vaste FZ-lezers flink enthousiast dat ze de de grap gezien hadden! En toen er ook nog een half persbericht per ongeluk bij Sani terechtkwam leek de chaos compleet: 1 april - mislukt.

Voor een zondagavond was het erg druk op Bokt omdat flink wat mensen tot 00:00 wachten om te zien wat er zou gaan gebeuren. Geen grap, alleen een dienstmededeling over de mislukte grap met de tandenborstel. Toen een grap uitbleef, werd toch wel even geloofd dat het écht fout was gegaan. Het officiële topic was natuurlijk ook wel erg overtuigend: [FZ] [Dienstmededeling] 1 aprilgrap in de soep gelopen

En als laatste: al die hints over koffie? Nou, gewoon, omdat een kopje koffie drinken een prima eerste date is! ;)


Dankjulliewel!
Om af te sluiten willen we jullie allemaal bedanken voor een bijzonder vermakelijk topic op FZ en hele leuke reacties op VN! We hopen dat jullie het ook naar je zin hebben gehad, en het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als er inderdaad mooie, blijvende, matches zouden ontstaan! En lijkt het je leuk om een aantal van de Tweakers te meeten? Er wordt een meeting georganiseerd: [BM] Tweakers-Bokt meating

Wil je meer teruglezen? Dat kan op:
[VN] [HK] Share your passion! Vind je prins op Biks&Bytes
[FZ] [HK] Aftellen is begonnen... 1 april O.o

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:05

Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg grappig vond, ondanks dat ik er niet echt aan mee heb gedaan. Leuk idee! Hulde voor de makers!

Anoniem

Re: Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:06

Inderdaad, wat een werk moeten jullie daaraan hebben gehad!! :wow:

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:07

+:)+ voor iedereen die hieraan meegeholpen heeft, echt super gedaan!

Quad

Berichten: 2749
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:07

Schitterend! Ik als Tweaker heb ook hele leuke contacten tot dusver aan over gehouden. Ik heb genoten, en ik doe het nog steeds.
Een paardensite saai? Nou helemaal niet! Hopelijk vinden jullie Bokkers het ook van 'ons' Tweakers.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:09

Het was een weer een geslaagde 1 april! Dank jullie wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:11

_O- Heb me zeer vermaakt in de aanloop en was te moe om te daten _O- , echt super weer!

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:16

Ik was zo dicht in de buurt, komen ze opeens met een paardentandenborstel _O-

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:16

Beste grap ever <3

Mondy

Berichten: 11860
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:17

Bedankt iedereen die eraan mee heeft geholpen, ondanks dat het miss even een dagje vervelend bokken was als je er niet aan mee deed (dan maar een dagje niet toch) was het echt super leuk bedacht ! Hulde aan eenieder die eraan mee heft geholpen ,moet echt heeeel veel werk in hebben gezeten. Probeer deze maar eens te overtreffen volgend jaar !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:17

Iejoorr schreef:
Ik was zo dicht in de buurt, komen ze opeens met een paardentandenborstel _O-

:(:) Ze moesten toch wat :')

Simyo
Berichten: 387
Geregistreerd: 27-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:20

Hier is niet iedereen het mee eens als ik dit zo lees: [FZ] Tweakers... Kan dat niet weg?.

Maar toch erg knap geregeld, wat zal er een hoop tijd in hebben gaan zitten zeg!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:28

*\o/* op 1 april was ik er zelf niet.
Maar de dag erna leuke contacten opgedaan (voor mn site, die jongens zijn handig met internet :Y) )

En natuurlijk wordt de meeting top :)
En dat is voor de gezelligheid, niet om de perfecte date te vinden 8-)

Marielle82

Berichten: 313
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:33

Zelf niet meegedaan aan de chat maar wel meegelezen. :)
Ik heb me bijzonder goed vermaakt, en er lekker om gelachen :D

Knap hoe jullie dat geregeld hebben +:)+

lovemaylo

Berichten: 1803
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:42

Super leuke grap inderdaad, helaas kon ik zelf niet mee chatten omdat ik 17 ben en nog geen 18 ;(
maar ondanks dat geniet ik van de verhalen die hier op bokt verschijnen :)

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:46

Leuk bedacht! +:)+

KasparovX
Berichten: 204
Geregistreerd: 12-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:47

Ik vind het ook een erg leuk idee! +:)+

En knap gedaan idd.

xylon87
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:47

Heb een aantal leuke chats gehad, vond het een geslaagde 1 april grap.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:53

eerlijk gezegd vond ik deze 1 april meer dan zo niet grappig kon niet eens op bokt komen of een berichtje sturen ik vond dit echt zwaar irritant...
ik snap niet dat bokt half word omgedoopt tot dating site t is tenslotte een paardenforum geen dating site als mensen daar zonodig hier behoefte aan hebben moeten ze zich lekker inschrijven op dating sites en daar gaan praten..

lovemaylo

Berichten: 1803
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Terugblik: Dank jullie wel voor een geslaagde 1 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:54

het was een 1april grap!!
er is hard aan gewerkt en de meeste bokt mensen vonden het erg leuk, en dat 1ne dagje dat bokt sloom was maakt dan toch ook niet meer uit ;)

xylon87
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:55

NathalietjeB schreef:
eerlijk gezegd vond ik deze 1 april meer dan zo niet grappig kon niet eens op bokt komen of een berichtje sturen ik vond dit echt zwaar irritant...
ik snap niet dat bokt half word omgedoopt tot dating site t is tenslotte een paardenforum geen dating site als mensen daar zonodig hier behoefte aan hebben moeten ze zich lekker inschrijven op dating sites en daar gaan praten..


Ik denk dat je het allemaal een beetje te serieus neemt, iets met korreltje zout?

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:01

Jammer dat bokt het op de dag niet echt aan kon, uit loggen, langzaam..
Verder Tjah, natuurlijk was het geen tandenborstel dat zou te 'obvious' zijn!

Wel leuk dat er zoveel werk in is gestoken!

Trouwens werkte Sani hier aan mee? Of was het gewoon een stiekeme verader? Mocht ik namelijk zo een PB krijgen zou ik naar het beheer mijn woordje doen in plaats van open geven.
Mocht ze hier van af weten had ik persoonlijk een minder bekende boller hebben gekozen.. Dat is ook weer minder 'obvious'

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:13

Mijn complimenten aan het beheer van Bokt en Tweakers! Ik heb een ontzettende leuke dag gehad, eelt op mijn vingers getypt van alle chats en geheel tegen de verwachtingen in heb ik binnenkort een date met een Tweaker. Dat is nog wel eens de grootste grap!

xylon87
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:27

Wolken schreef:
Mijn complimenten aan het beheer van Bokt en Tweakers! Ik heb een ontzettende leuke dag gehad, eelt op mijn vingers getypt van alle chats en geheel tegen de verwachtingen in heb ik binnenkort een date met een Tweaker. Dat is nog wel eens de grootste grap!


Veel plezier op je date ;)

rea

Berichten: 748
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Pallieterstad aan de Nete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:32

Beseffen jullie wel in welk mogelijk aangenaam neveneffect deze Biks&Bytes nog kunnen uitmonden ?
Dates voor de single-bokkers voor het boktgala ! :D