Twee paarden ingeslapen vanwege verwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Twee paarden ingeslapen vanwege verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 12:45

www.bokt.nl

De eigenaar van een boerderij in het plaatsje Overbetuwe heeft een proces-verbaal gekregen omdat hij zijn dieren waarschijnlijk heeft verwaarloosd. Tientallen lammeren waren reeds overleden. Twee paarden zijn later ter plaatse afgemaakt. Dat meldt de Gelderlander op hun website.

De politie kreeg op Goede Vrijdag een melding van dierenverwaarlozing. Op de betreffende boerderij troffen agenten twee verwaarloosde paarden aan. Daarnaast ook nog eens tientallen dode lammeren en honderden lammeren die in te kleine hokken leefden. Zij hadden te weinig voedsel tot hun beschikking aldus de krant.

De dierenarts die erbij werd gehaald, heeft de twee paarden laten inslapen.

Shirley

Re: Twee paarden ingeslapen vanwege verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:53

En dan staat er nog bij "waarschijnlijk" :?

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:59

Even een kleine correctie: Overbetuwe is geen plaats maar een gemeente. Het voorval heeft overigens plaatsgevonden in de plaats Elst (een groot dorp - 25.000 inwoners - dat tegen Arnhem aanschuurt).

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:05

schandalig gewoon.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:27

Ik was deze vrijdag op mijn dierenarts aan het wachten. Hij was namelijk opgeroepen om naar deze paarden te komen kijken.
Het moet meer dan verschrikkelijk zijn geweest.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:35

Wat verschrikkelijk! Ik woon hier echt ontzettend dichtbij, ken er zat mensen :S
Echt heel erg!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:37

Schandalig, geen woorden voor dit.

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:42

.............arme diertjes........hoe kan je zo wreed zijn.........wat een %^]#^% mens
@Shirley idd, tientallen dode lammeren, 2 paarden moten worden ingeslape, lammetjes in te kleine hokken en dan NOG twijfelen.
IK VIND DAT DEGENE DIE DIEREN ZOVEEL PIJN DOET LEVENSLANG MOET KRIJGEN!!!

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:16

ik woon super dichtbij elst en ken er een hoop mensen..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:14

Jeetje dit is in mijn gemeente en mij niet bekend! Iemand enig idee wie/wat/waar?

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:30

Amaryllis schreef:
Jeetje dit is in mijn gemeente en mij niet bekend! Iemand enig idee wie/wat/waar?

Idd, is er bekend waar in elst ?

LuckyPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:42

Eigenaren eens te weinig voedsel geven, kijken of ze het dan ook nog zo vanzelf sprekend vinden. Arme beestjes

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:53

Oh ik woon ook in elst maar zou niet weten waar dit precies is..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:27

LuckyPhantom schreef:
Eigenaren eens te weinig voedsel geven, kijken of ze het dan ook nog zo vanzelf sprekend vinden. Arme beestjes

Inderdaad -:(-
Er zijn toch wel andere mogelijkheden voordat je het zover laat komen, hoor de laatste tijd wel erg veel van dit soort verhalen en schandalig dat dit in een land als Nederland kan gebeuren.
Vreselijk arme dieren |( |( ..................

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:31

het is niet in elst en ik ken de eigenaar en de paarden zijn niet verwaarloost maar zo gekregen.
Ze waren sterk vermargerd door wormen en deze beste man heeft ze net een paar weken en ging ze opknappen.
Wat betreft de lammeren hij is een opvang voor moederloze lammeren en ze komen overal vandaan.
Vele zijn bij aankomst al zwak en overleden vrijwel direct daar kan deze man niks aandoen.
De lammeren hadden wel te eten maar buiten het hok in een ruif stond hooi maar nee dat vond de AID man niet goed dus gooide hij lekker het hooi in het hok...goed zo kerel hoe krijg je ziektes??
De aid man was eentje zonder verstand en zelf de buren die al jaren schapen fokte zeiden al dta ie het fout had, maar nee meneer vond ze godsheilig.
Mensen de media schrijft niet altijd de waarheid,neem niet alles klakkeloos aan wat er wordt neergezet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:51

Ik geloof best dat er 2 kanten aan een verhaal zitten, maar de AID neemt dieren niet ineens in beslag. Ook zal het heus niet iemand zonder verstand zijn, maar iemand die net wat anders tegen dierenwelzijn aankijkt dan de eigenaar van deze dieren. Vind jouw post dan ook behoorlijk kort door de bocht..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:26

flamejessy schreef:
Ik was deze vrijdag op mijn dierenarts aan het wachten. Hij was namelijk opgeroepen om naar deze paarden te komen kijken.
Het moet meer dan verschrikkelijk zijn geweest.

En deze dierenarts was dan zeker ook een kinderachtige leek, liesjecryos ?
Over het algemeen zijn de mensen van de AID echt wel deskundig, we spreken hier niet over de "dierenpolitie", toch ?

Opvang is leuk, maar dan wel zorgen dat de dieren behoorlijk gehuisvest en gevoerd worden ...
Dat er eens iets misgaat, is inderdaad niet meer dan normaal, zeker bij lammetjes, maar tientallen dode diertjes ??
Dan gaat er wel heeeeeel veel fout..

En waarom zou je ziektes krijgen als het hooi binnen ligt :?

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:08

liesjecryos

Ik snap niet zo goed dat je dit verhaal goed wilt praten. Mijn dierenarts is hier zelf geweest. En geloof me deze dierenarts slaapt niet zo maar paarden in. Ze waren letterlijk aan het dood gaan en hij heeft ze uit hun leiden verlost.
En daarbij heeft de eigenaar van de beesten zelf toegegeven dat ze al weken niks te eten hadden gehad...